فرماندار اهواز بیان کرد:

قطار شهری اهواز به بن بست رسیده است/ضرورت خلع ید پیمانکار مترو اهواز/لزوم تامین اعتبار ترمیم و احداث سیل بندها/کلنگ زنی سه پروژه بزرگ در هفته دولت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۳:۴۵:۵۹
کد خبر: ۸۹۲۲۹۶
قطار شهری اهواز به بن بست رسیده است/ضرورت خلع ید پیمانکار مترو اهواز/لزوم تامین اعتبار ترمیم و احداث سیل بندها/کلنگ زنی سه پروژه بزرگ در هفته دولت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان
فرماندار شهرستان اهواز گفت: تنها راه خروج آن خلع ید پیمانکار فعلی است و باید از اختیارات و شیوه های قانونی و ورود استاندار به این موضوع شاهد خلع ید پیمانکار باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جمال عالمی نیسی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهرستان اهواز در یک چرخه زمانی که می توانست در عمران و آبادی از آن استفاه کند درگیر سیل بوده و شاید از اوایل بهمن تا اردیبهشت ماه اکثر شهرستان ها درگیر سیل بوده یا زیرآب رفته اند.

او گفت: در نتیجه کمتر به سمت عمران و آبادی رفتیم و بیشتر در حال تلاش برای بازسازی خسارت های سیلاب و یا مقابله با آن بودیم.

فرماندار شهرستان اهواز افزود: با این وجود، کارهای خوبی را در سطح شهرستان شروع کردیم و امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده آسفالت و بهسازی کامل بخش اسماعیلیه به زودی به اتمام برسد.

عالمی نیسی بیان کرد: در بخش اسماعیلیه در برخی از روستاها حتی شبکه آب و فاضلاب نیز اجرا شده است.

او ادامه داد: در بخش کم برخوردار غیزانیه مشکل حاد آب داشتیم ولی تا سه ماه آینده طرح آبرسانی آن به اتمام می رسد و حدود 80 درصد آنها شامل طرح آبرسانی می شوند.

فرماندار شهرستان اهواز اضافه کرد: در زمینه سیل و بازسازی مناطق سیل زده، شهرستان اهواز شاید تنها شهرستانی بود که در آن واحد با رودخانه دز، کرخه و کارون درگیر شد و تمام تلاش خود را برای مهار سیل و کاهش خسارت به کار گرفتیم.

عالمی نیسی گفت: این سیلاب در 100 سال اخیر برای شهرستان اهواز کم سابقه بوده و در برخی نقاط ارتفاع آب دو متری در منازل جاری شد اما با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی بعد از دو الی سه ماه دسترسی مردم به راه ها فراهم شد و بهبود زیرساخت ها و بهسازی روستاها و مناطق را نیز محقق کردیم.

او با بیان این که تخلیه اراضی کشاورزی از آب و آماده کشت شدن آنها نیز به خوبی انجام شد، تصریح کرد: هنوز در بحث نوسازی مسکن روستایی به نقطه 100 درصد نرسیدیم و طرح های این حوزه کامل نشده است.

فرماندار اهواز ادامه داد: مشکل فعلی که هنوز به قوت خود باقی مانده، موضوع سیل بندها است که ترمیم آنها به صورت 100 درصدی انجام نشده اما در زمینه تعمیرات به نقطه 100 درصدی رسیدیم.

عالمی نیسی افزود: موضوع سیل بندها با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شده و قرار است پس از اعلام طرح ترمیم سیل بلندها از سوی وزارت نیرو تامین اعتبار سیل بندها انجام شود.

او گفت: در سیل اخیر برای شهرستان اهواز آنقدر کار سخت بود که در برخی مقاطع به دلیل نبود سیل بند ترس از انحراف رودخانه را داشتیم.

فرماندار اهواز اضافه کرد: بخشنامه ای صادر شده تا تجهیزات و ماشین آلات از هم اکنون و قبل از شروع فصل بارندگی سیل بندها را ترمیم کنند تا با توجه به تجربه در سیل اخیر آمادگی لازم را برای سیلاب احتمالی داشته باشیم.

عالمی نیسی با  بیان این که بنا به اعلام سازمان آب و برق خوزستان لایروبی کارون در بحث سیل تاثیری ندارد، تصریح کرد: به نظر من لایروبی کارون اگر صورت بگیرد بهتر است، زیرا جزیره های ایجاد شده در این رودخانه منظره و زیبایی آن را خراب کرده است.

او ادامه داد: سازمان آب و برق اعلام کرده عرض رودخانه در ورودی اهواز 700 متر است و این جزیره ها مانع آب نیستند در حالی که برخورد آب با جزیره های فعلی باعث تولد جزیره های جدید می شود.

فرماندار اهواز افزود: برای جلوگیری از این کار باید لایروبی صورت بگیرد و این خواست عمومی است.

عالمی نیسی گفت: بحث مترو مدتی است که در جلسات استانداری مطرح می شود و اهتمام جدی دارند که آن را به یک سرانجام برسانند.

او توضیح داد: در سفر قبلی رییس سازمان برنامه و بودجه، بازدیدی از آن انجام شد ولی با توجه به اتفاقات اخیر و اینکه پیمانکار مدعی شده مطالبات بسیار بالا از شهرداری دارد و هر اختصاص اعتباری جوابگوی مطالبه آنها نیست بنابراین وضعیت متروی اهواز به یک بن بست رسیده و تنها راه خروج آن خلع ید پیمانکار فعلی است و باید از اختیارات و شیوه های قانونی و ورود استاندار به این موضوع شاهد خلع ید پیمانکار باشیم.

فرماندار اهواز گفت: کوی مشعلی بر اساس تقسیمات کشوری جزو شهرستان اهواز است و وظیفه دستگاه های اجرایی و قوا این است که از این قانون تقسیمات کشوری تبعیت کنند و هر ارگانی خلاف آن عمل کند، تخلف کرده و باید جوابگوی نهادهای نظارتی باشد.

او تصریح کرد: شهرداری موظف به خدمات رسانی به همه مناطق در محدوده شهری اهواز از جمله کوی مشعلی است.

عالمی نیسی گفت: نوشتن صورتجلسه دو فرماندار قبل نافی قانون نیست و قانون ارجحیت دارد وکوی مشعلی جزو شهر اهواز است.

فرماندار اهواز افزود: روز پنج شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد پروژه مهم فرهنگسرا در دو نقطه کم برخوردار شهرستان با مبلغ 4.7 میلیارد تومان در منطقه زوییه و الهایی افتتاح شد.

عالمی نیسی بیان کرد: در هفته پنج مرکز آموزشی و مدرسه در روستاهای شهرستان اهواز با مبلغ حدود 19 میلیارد تومان افتتاح شد و 13 طرح گاز رسانی با اعتباری حدود 18 میلیارد تومان به روستاهای اهواز را در برنامه داشتیم.

فرماندار اهواز در پایان اظهار کرد: در بخش بهسازی و آسفالت روستاهای اهواز حدود پنج روستا با مبلغ حدود دو و نیم میلیارد تومان انجام شد. همچنین با توجه به تفاهمنامه ای که بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شهرداری منعقد شده سه پروژه بزرگ در هفته دولت با اعتبار 200 میلیارد تومان کلنگ زنی شد که یکی احداث روگذر در تقاطع میدان جمهوری و بلوار آیت الله بهبهانی، فلکه دانشگاه شهید چمران و یک مجموعه ورزشی چند منظوره در شهر اهواز کلنگ زنی شد و بازه زمانی ساخت آن نیز 18 ماهه در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه هفته دولت از ۶ الی ۹ شهریور ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در محل نمایشگاه دایمی اهواز در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز