مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تشریح کرد:

سال گذشته ۶۰ میلیون دلار در شهرک های صنعتی خوزستان سرمایه گذاری شد/افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی در هفته دولت

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۴:۵۴:۳۷
کد خبر: ۸۹۲۳۱۴
سال گذشته ۶۰ میلیون دلار در شهرک های صنعتی خوزستان سرمایه گذاری شد/افتتاح  ۴۴ پروژه عمرانی در هفته دولت
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: سال گذشته 60 میلیون دلار سرمایه گذاری اسمی در شهرک های صنعتی استان داشتیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اخلاق محمدیان ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در هفته گرامیداشت دولت 44 پروژه عمرانی با اعتبار 36 میلیارد تومان افتتاح شد.

او گفت: همچنین 18 واحد تولیدی با اشتغال 501 نفر و چهار هزار و 269 میلیارد تومان سرمایه گذاری این واحدها بوده است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: 9 واحد به مبلغ 220 میلیارد تومان نیز کلنگ زنی شد که امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

محمدیان بیان کرد: چند پروژه شاخص را شامل سه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، سالن چند منظوره صنعتی و شبکه برق شهرک شماره چهار اهواز را افتتاح کردیم  که در مجموع 24 میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها بود.

او ادامه داد: سال گذشته 60 میلیون دلار سرمایه گذاری اسمی در شهرک های صنعتی استان داشتیم ولی با توجه به مشکلات در زمینه ورود سرمایه گذاران و تحریم کشور کمی شرایط دشوار است اما جذابیت برای حضور سرمایه گذاران خارجی در خوزستان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: تلاش کردیم که طی سال های اخیر شهرک جدید احداث نشود ولی با توجه به ظرفیت شهرستان ها مثل کارون با توجه به نزدیکی به اهواز، امکان احداث شهرک صنعتی وجود دارد.

محمدیان با بیان این که 73 شهرک در استان داریم، افزود: واحدهای صنعتی با مراجعه به سازمان صنعت و معدن به کارگروه های مربوطه معرفی و بعد از تسهیل به بانک معرفی می شوند.

او گفت: برای رونق تولید هم سامانه بهین یاب را داریم که در صورت تایید تسهیلات دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اضافه کرد: بر اساس مجوز تاسیس و پروانه بهره بردای که حدود یک هزار و 600 واحد است، حدود 26 هزار نفر اشتغالزایی داریم اما این میزان اشتغال کامل شفاف نیست زیر برخی پس از چند سال فعالیت با ظرفیت کمتری کار می کنند.

محمدیان توضیح داد: بحث شهرک های مشترک را از چند سال قبل با کشورهای همسایه آغاز کردیم اما چون قوانین مشخصی در کشور برای این منظور پیش بینی نشده، هنوز به یک چارچوب مشخصی نرسیدیم ولی پیگیر هستیم و در در این خصوص در فتح المبین شوش یک شهرک را در نظر گرفتیم و مطالعات آن در حال انجام است.

او با بیان این که یک ناحیه صنعتی هم در شهرستان دشت آزادگان حدود 30 هکتار داریم، گفت: تلاش می کنیم تا شرکت هایی که توانمندی صادرات به کشورهای دیگر دارند، بتوانند تولیداتشان را به کشورهای همسایه صادر کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: همه اهداف ما این است که بتوانیم وسیله ای در راستای ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری باشیم و تا جایی که توانمندی در این شهرک ها بوده به بهترین نحو این کار را انجام داده ایم.

محمدیان با بیان این که از چند سال گذشته رشد سرمایه گذاری بسیار خوب بوده، بیان کرد: سال گذشته یک روند رو به رشد و خوب را در زمینه ایجاد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی داشتیم و تلاش می شود که این روند ادامه داشته باشد.

او افزود: وظیفه ذاتی ما حمایت از تولید و ایجاد زیرساخت های لازم برای تولید ملی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان یادآور شد: در این شرایط با توجه به وضعیت اشتغال باید بتوانیم با راه اندازی واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار،  واحدهای راکد و در تملک بانک را به چرخه تولید برگردانیم.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز