استاندار خوزستان در ستاد اربعین تاکید کرد:

لزوم پیشبینی افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت ها در مرز شلمچه و چذابه/بازگشایی مرز خسروی تاثیری بر تردد زوار از مرزهای خوزستان ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۳:۱۸:۱۶
کد خبر: ۸۹۲۷۶۱
لزوم پیشبینی افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت ها در مرز شلمچه و چذابه/بازگشایی مرز خسروی تاثیری بر تردد زوار از مرزهای خوزستان ندارد
استاندار خوزستان از دستگاه های اجرایی و خدماتی خواست تا پیش از اربعین پیشبینی افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت زیر ساخت‌ها و امکانات لازم را در مرزهای خوزستان در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در نشست ستاد اربعین حسینی  در مرز شلمچه با بیان لزوم پیشبینی ۳۰ درصدی افزایش امکانات و خدمات در مرزهای شلمچه و چذابه، اظهار کرد: همایش اربعین حسینی بزرگترین تجمع انسانی جهان و نشانه اقتدار تشیع است. در چند سال اخیر این همایش در مرزهای خوزستان با نظم و ترتیب و خوبی برگزار شده که این افتخاری برای مردم خوزستان است

او با اشاره به رایگان شدن روادید در اربعین امسال و پیشبینی افزایش زایران کربلای معلا از مرزهای خوزستان، گفت: باید پیشبینی های لازم در نظر گرفته شود به ویژه نیاز به تقویت دکل های مخابراتی، افزایش گیت های ورود و خروج زایران و اتباع خارجی، امکانات بهداشتی و دفع فاضلاب، افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها و جاده های دسترسی مهم و ضروری است.

استاندار خوزستان با اشاره به حمایت و فعالیت های سازمان منطقه آزاد اروند در سال های گذشته در گذرگاه شلمچه، افزود: مرز عبوری شلمچه همواره بهترین گذرگاه کشور در ایام اربعین بوده و امسال نیز باید تلاش بیشتری شود، همچنین با توجه به پیشبینی افزایش زوار علاوه بر رفع نواقص، کمبودها از هم اکنون برطرف شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان بیان کرد: برای تامین آب بسته بندی مورد نیاز ستاد عتبات عالیات هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با برنامه ریزی های انجام شده آب مورد نیاز تامین می شود.

او با تاکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه ها برای خدمت رسانی مناسب به زایران اربعین حسینی اضافه کرد: باز شدن مرز خسروی سبب کاهش حضور زایران استان ایلام خواهد شد، اما تاثیر چندانی بر تردد زوار در مرزهای چذابه و شلمچه ندارد.

شریعتی تصریح کرد: خدمات دهی و استقرار موکب ها در مرز های خوزستان رسما از تاریخ ۲۵ شهریور آغاز می شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه می یابد.

به گفته استاندار خوزستان گذرگاه مرزی چذابه نیز نیاز به برنامه ریز بیشتر و توسعه زیرساخت ها دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز