اندیمشک کارخانه کشتی گیر سازی ایران قصد توقف ندارد/ پرورش نسل جدیدی از قهرمانان کشتی در اندیمشک

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۳:۵۱:۲۲
کد خبر: ۸۹۴۳۰۷
اندیمشک کارخانه کشتی گیر سازی ایران قصد توقف ندارد/ پرورش نسل جدیدی از قهرمانان کشتی در اندیمشک
اندیمشک قطب کشتی فرنگی ایران و جهان در حال پرورش نسل جدیدی از قهرمانان است و ضرورت دارد مسوولین امر در فراهم کردن امکانات به تسهیل این موضوع بپردازند.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، کشتی ورزش قهرمانی و پهلوانی است که از دیرباز با ایرانیان عجین شده و ورزش ملی ایران محسوب می‌شود.

اگر خواستگاه اصلی کشتی آزاد در ایران را جویبار بدانیم بدون شک قطب و خواستگاه کشتی فرنگی در کشور شهرستان اندیمشک در استان خوزستان است.

اندیمشک از دیرباز تا کنون با معرفی کشتی‌گیرانی به نام، همواره نقش مهمی در توسعه این ورزش در کشور داشته تا جایی که بخش عمده ای از ورزشکاران تیم ملی در مسابقات جهانی و بین المللی را ورزشکاران اندیمشکی تشکیل می دهند.

در سال‌های اخیر با افزایش توجه به این ورزش در اندیمشک و فراهم شدن برخی از امکانات شاهد رشد چشمگیر کشتی فرنگی در این شهرستان بوده ایم، که این امر موجب شده کشتی گیران اندیمشکی در مسابقات مختلف درخشیده و پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز در آورند.

اندیمشک به عنوان قطب کشتی فرنگی کشور و جهان در چند سال گذشته با معرفی کشتی‌گیرانی چون حبیب الله اخلاقی، سعید عبدولی و کرامت عبدولی توانسته جایگاه خود را تثبیت کند.

اینک نسل بعدی کشتی‌گیران اندیمشکی پا به عرصه گذاشته و با کسب عناوین مختلف زنگ خطر را برای دیگر رقبا و کشتی‌گیران کشورهای مختلف به صدا در آورده اند، کشتی‌گیرانی مانند سامان عبدولی، پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد، آرمان علیزاده، رضا ساکی و خیل عظیمی که نام بردن از آنان در این مقال نمی گنجد.

اما کارخانه کشتی گیر سازی ایران حالاحالاها فکر توقف و تعطیلی ندارد و با کار روی کشتی پایه و نونهالان در حال آماده سازی نسل بعدی قهرمانان ایران است.

در روزهای گذشته نونهالان اندیمشکی در رقابت‌های قهرمانی خوزستان توانستند با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ در اوزان مختلف زنگ خطری جدی برای رقبا به صدا در آورند. در این مسابقات نونهالان اندیمشکی به تنهایی توانستند به اندازه ۶ شهرستان مدال کسب کنند و با اقتدار بر سکوی قهرمانی قرار گرفته و رکوردی جدید از خود به جای گذارند.

در چند سال اخیر با تلاش‌های صورت گرفته و ساخت پایگاه قهرمانی کشتی و تامین برخی تجهیزات ورزشی شاهد رشد چشمگیر این ورزش در شهرستان اندیمشک بوده ایم، برای نمونه، سالن شهید سروندی اندیمشک در بهمن ماه سال ۱۳۷۴ و در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کلنگ زنی شد، اما سال ها به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده بود که پس از ۲۳ سال و با تلاش های وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل جوان ورزش و جوان خوزستان، در چهارم بهمن ماه ۹۷ با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس این سالن ۲۵۰۰ نفره  همزمان با آغاز سی و نهمین دوره از رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی، افتتاح شد.

اما با توجه به ظرفیت ها و خیل عظیم علاقه‌مندان به این ورزش همچنان امکانات موجود در شهرستان جوابگوی این همه استعداد نبوده و نیاز است مسوولین امر در رفع کاستی ها همت گمارند.

برای نمونه سالن های تمرین کشتی در اندیمشک همچنان فاقد تشک های استاندارد و بروز بوده و این امر احتمال آسیب دیدن ورزشکاران را افزایش داده است و یا نبود اسکوربورد و آدمک های تمرینی، شرایط تمرین را سخت کرده است.

اما مشکل عمده کشتی اندیمشک نبود نقدینگی کافی است، کشتی گیران و تیم های کشتی در اندیمشک همواره با مشکلاتی برای اعزام به مسابقات و یا تهیه اقلام مورد نیاز این ورزش روبرو هستند و در حالی که در مدت اخیر اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شده اما ظواهر امر نشان می دهد این اقدامات کافی نبوده و جای کار بیشتر در کشتی اندیمشک به چشم می خورد.

 با توجه به این میزان از ظرفیت استعداد و توانایی شهرستان اندیمشک ضرورت دارد وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون کشتی و تمامی دست اندرکاران ورزش ایران توجه ویژه‌ای به اندیمشک و جوانان عاشق کشتی در این شهرستان داشته باشند.

 

 

 

 

گزارش: رضا میر

عکاس: بهزاد شفیعی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز