با بارگیری چهارمین کِشتی از بندر امام خمینی(ره)؛

۸۰ هزار تُن گندم خوزستان به بنادر عباس و چابهار منتقل شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۹۵۲۵۰
۸۰ هزار تُن گندم خوزستان به بنادر عباس و چابهار منتقل شد
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: ۸۰ هزار تن گندم از طریق پایانه بندرامام به بندر چابهار و بندرعباس منتقل شد.

خدا رحم امیری زاده امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اعلام این خبر، اظهار کرد: خوزستان یکی از تولیدکنندگان اصلی گندم در کشور است و امسال میزان خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خوزستانی با وجود شرایط سختی که در ابتدای سال به دلیل سیلاب پشت سر گذاشتیم، رکورد قابل ملاحظه‌ای ای را بدست آورد.

او گفت: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندم کار خوزستانی یک میلیون و302 هزار تن است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون به صورت پیوسته در طول هر ماه یک فروند کشتی و در مجموع به وزن 80 هزار تن به بنادر چابهار و بندرعباس انتقال داده شده است.

امیری زاده بیان کرد: تا کنون 60 هزار تن گندم تولید شده در استان خوزستان به بندر چابهار و مابقی نیز  به بندر عباس به صورت حمل دریایی  و در بندرامام خمینی(ره) بارگیری و انتقال داده شده است.

او با بیان این که زمان بارگیری هر کدام از کشتی ها چهار روز است، اضافه کرد: با توجه به سرعت و ایمنی در بحث انتقال کالا، حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و موثر ترین روش های جا به جایی این کالای راهبردی برای نقاط دور دست در کشور است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره به تعداد بالای مراکز خرید تضمینی گندم در استان خوزستان٬ تصریح کرد: امسال بهترین شریط تکریم کشاورزان به سبب پرداخت سریع و به موقع وجه فروش محصولاتشان را تجربه کردیم.

به گفته امیری زاده پرداخت کمک هزینه کرایه حمل به صورت همزمان با پرداخت بهای گندم به کشاورزان یکی از نکات مثبت برای تکریم و حمایت از این بخش حساس و مهم  در سال جاری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور در پایان افزود: با عملیاتی شدن تحویل محصولات کشاورزان به مراکز ذخیره سازی استاندارد در فصل برداشت گندم، شاهد نتایج خوبی برای افزایش بهره وری و سلامت گندم به  منظور انباشت و مصرف  این کالای راهبردی بودیم.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز