با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان؛

نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان تشکیل شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۳:۳۸:۲۰
کد خبر: ۸۹۷۵۵۲
نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان تشکیل شد
با حضور حداکثر اعضا، اولین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان خوزستان به ریاست علی حسین حسین زاده معاونت سیاسی اجتماعی استاندار و دبیری محمد جوروند مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با حضور معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان و سایر اعضا در محل استانداری خوزستان برگزار شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر این شورا با بیان اینکه از معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بابت برگزاری و تشکیل این شورا تشکر می کنم، زیرا وقتی موضوع تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت در استان با ایشان مطرح شد بسیار راغب بودند این شورا تشکیل شود، اظهار کرد: عمده بحث شورای اطلاع رسانی این است که ما در استان خوزستان به طور مکرر و مستمر با بحران های مختلف جغرافیایی، اجتماعی و بعضا سیاسی روبرو می شویم، متاسفانه یک نوع بی نظمی در نوع اظهارات وجود دارد و این شورا در وهله اول می خواهد خدمات دولت را به طور پررنگ، واضح و روشن به اطلاع مردم برساند و بتواند نشاط و امید به آینده و شادابی را به مردم منتقل کند.

محمد جوروند افزود: در شورای اطلاع رسانی که اعضای آن بسیار با دقت انتخاب شده اند بنا بر این گذاشته شده است که اخبار و اطلاعات رصد شود و از طریق شورای اطلاع رسانی استان در اختیار جامعه رسانه ای و عموم مردم قرار گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خوزستان گفت: تشکیل این شورا کار بسیار مهم، حساس و تاثیرگذاری است و باید جلسات شورای اطلاع رسانی با حضور همه اعضا به طور مستمر برگزار شود و شرط مهم و لازم این است که استانداری، ادارات، ارگان ها، شرکت ها، به منظور پرهیز از تعدد نظریات و اخبار، از طریق شورای اطلاع رسانی اطلاعات، اخبار را به اطلاع مردم برسانند و از این طریق هماهنگ شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان تصریح کرد: با توجه به شیوه نامه تشکیل شورا، امکان اضافه شدن برخی مدیران دستگاه های مهم اجرایی استان به این شورا و همچنین تشکیل کمیسیون هایی زیر نظر شورای اطلاع رسانی وجود دارد.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت پیگیری برگزاری این جلسه اظهار کرد: تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت در استان خوزستان با راهنمایی های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اتفاق بسیار خوبی است.

علی حسین حسین زاده گفت: به دلیل اینکه جلسات آتی شورا با محوریت پیشنهادات مطرح شده و با توجه به رویدادهای پیش رو از جمله بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در استان و برگزاری هفته دفاع مقدس، تشکیل می شود، لذا با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل روابط عمومی استانداری و نماینده سازمان صدا و سیمای استان دستور کار برای جلسات بعدی تهیه شود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان در پایان بیان کرد: جلسه بعدی شورا به لحاظ اهمیت موضوع با حضور استاندار خوزستان برگزار خواهد شد و همچنین در این مدت کمیسیون های زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی تشکیل می شود تا شورای اطلاع رسانی بتواند این حوزه را مدیریت و هم افزایی کند.

همچنین مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان و دبیر سابق شورای اطلاع رسانی دولت در استان نیز در این جلسه اظهار کرد: ترکیب جدید شورای اطلاع رسانی ترکیب کامل تر و جامع تری نسبت به حوزه های مختلف است. شورای اطلاع رسانی سال گذشته شش جلسه برگزار کرد که بیشتر در حوزه هفته دولت، حوزه بحران و اطلاع رسانی سیل و پیگیری نتایجی که در این حوزه ها اتفاق افتاد بود.

سعید رضوانی افزود: نکته مهمی که در ترکیب جدید شورای اطلاع رسانی دیده شده حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز خوزستان و سازمان برنامه و بودجه استان است که این دستگاه ها می توانند بازوان خیلی قوی برای شورای اطلاع رسانی باشند.

او گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان متولی کل رسانه های نوشتاری و پایگاه های خبری در کل استان است و اشرافی که در این حوزه دارد و ارتباطی که با مدیران مسوول و خبرنگاران دارد می تواند مثمر ثمر باشد.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حوزه اطلاع رسانی استان بسیار کم رنگ است. عرصه آمار و اطلاعات دولت در استان در حیطه سازمان مدیریت برنامه است که با توجه به تخصیص بودجه توسط این سازمان به تمامی حوزه های اجتماعی، مردم نهاد، ورزشی، فرهنگی، عمرانی، انتظامی و امنیتی اطلاع رسانی در این سازمان می تواند مثمر ثمرتر باشد.

لازم به ذکر است که شورای اطلاع رسانی دولت در استان خورستان با هدف انسجام بخشی و مسیر دهی به گردش اطلاعات صحیح عملکرد دولت در استان و با ریاست معاونت سیاسی اجتماعی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل اطلاعات استان، مدیر کل صدا و سیمای استان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ایمه جمعه استان، مسیول خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان، مدیر روابط عمومی استانداری و سه صاحب نظر به انتخاب رییس شورا تشکیل شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز