مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

۴ هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زایران اربعین حسینی پیش بینی شده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۲:۴۷:۲۴
کد خبر: ۸۹۸۷۰۲
۴ هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زایران اربعین حسینی پیش بینی شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طبق پیشبینی ها، بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زایران اربعین حسینی در شلمچه، چذابه و اندیمشک مستقر می شوند.

غلامعباس بهرامی نیا  امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ روﻧﺪ ﺳﻔﺮﻫﺎی اربعین حسینی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه در ﺳﺎل ﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺑﺎﻻی زایران در دوره اوج ﺑﺎزﮔﺸﺖ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ وﺟﻮد ﺗﻌﺪاد ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی ﻣﺤﺪود ﺑﺎزﮔﺸﺖ از ﻣﺮز ﻣﻬﺮان و ﺑﺎزﮔﺸﺎﯾﯽ ﻣﺮز ﺧﺴﺮوی، اﺟﺮای ﻃﺮح ﭘﺲﮐﺮاﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان راه حل پیش گیری از بحران های احتمالی در تردد، به تصویب ستاد مرکزی اربعین حسینی رسید و شهرهای همدان، کرمانشاه و اندیمشک به عنوان"هاب" یا "پس کرانه" استان ایلام معرفی شدند.

او گفت: برای تامین ناوگان مورد نیاز ﺧﺮوج زایران ارﺑﻌﯿﻦ ﺣﺴﯿﻨﯽ(ع) در ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪی های صورت گرفته برای اندیمشک استفاده از ظرفیت استان های ﭼﻬﺎرﻣﺤﺎل و ﺑﺨﺘﯿﺎری، اﺻﻔﻬﺎن، ﯾﺰد، ﻣﺮﮐﺰی و ﻟﺮﺳﺘﺎن، برای مرز شلمچه استان های اﺻﻔﻬﺎن، ﻓﺎرس، ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ و ﺑﻮﯾﺮ اﺣﻤﺪ، ﭼﻬﺎر محال و ﺑﺨﺘﯿﺎری، ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی، ﺳﯿﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن، ﮐﺮﻣﺎن، ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن، ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﺧﻮزﺳﺘﺎن و ﺗﻬﺮان و برای مرز چذابه استان های اﺻﻔﻬﺎن، ﺧﻮزﺳﺘﺎن، ﺧﺮاﺳﺎن ﺟﻨﻮﺑﯽ، ﻓﺎرس، ﮐﺮﻣﺎن، ﯾﺰد، ﺳﻤﻨﺎن و ﺗﻬﺮان استفاده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه پیش بینی می شود چهار هزار و 489 دستگاه اتوبوس VIP  و ویژه با صندلی های 25 تا 44 نفره برای خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی از 24 تا 29 مهر ماه در شلمچه، چذابه و اندیمشک مستقر شوند، افزود: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، برای پس کرانه اندیمشک، استان مرکزی 235 اتوبوس، استان یزد 18 اتوبوس و استان اصفهان 785 اتوبوس را تامین خواهند کرد.

بهرامی نیا بیان کرد: طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مرز چذابه، استان یزد 38 اتوبوس، استان چهارمحال و بختیاری 170 اتوبوس، استان خراسان جنوبی 32 اتوبوس، استان خوزستان 120 اتوبوس و استان اصفهان 645 اتوبوس را تامین می کنند.

او ادامه داد: در همین راستا برای مرز شلمچه؛ استان بوشهر 325 اتوبوس، استان خوزستان 170 اتوبوس، استان سیستان و بلوچستان  66 اتوبوس، استان فارس یک هزار و 22 اتوبوس، استان کرمان 555 اتوبوس، استان ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ و ﺑﻮﯾﺮ اﺣﻤﺪ 83 اتوبوس و استان هرمزگان 225 اتوبوس را تامین خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در پایان تصریح کرد: ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺣﺪود دو ﻣﯿﻠﯿﻮن زایر در اﯾﺎم ارﺑﻌﯿﻦ حسینی از ﺳﻪ ﻣﺮز ﺷﻠﻤﭽﻪ، چذابه و مهران ﺗﺮدد کردند، اما ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽﺷﻮد در ﺳﺎل ﺟﺎری اﯾﻦ رﻗﻢ اﻓﺰاﯾﺶ یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز