فرماندار شهرستان شادگان بیان کرد:

برگزاری همایش ملی برداشت خرما توسعه و رونق اقتصاد شادگان را در بر دارد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۱۷:۴۴
کد خبر: ۸۹۹۷۶۲
برگزاری همایش ملی برداشت خرما توسعه و رونق اقتصاد شادگان را در بر دارد
فرماندارشهرستان شادگان گفت: برگزاری همایش ملی برداشت خرما، توسعه و رونق اقتصاد کشاورزی در شادگان را سبب می شود.

سعید حاجیان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: همایش برداشت خرما با هدف معرفی انواع مختلف خرمای شادگان به سایر نقاط مختلف کشور، بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه صنعت خرما و چالش های پیش روی صادرات این محصول، در شادگان برگزار خواهد شد.

او گفت: شادگان یکی از شهرستان های تولید کننده خرما در سطح کشور می باشد که با دارا بودن نخلستان‌های وسیع، سهم بسزایی در تولید خرما دارد.

فرماندار شادگان با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه این شهرستان در تولید انواع خرما، افزود: معرفی محصولات خرمای تولید شده شهرستان و همچنین سایر فرآورده‌های این محصول، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

حاجیان اضافه کرد: برگزاری همایش برداشت خرما، توسعه و رونق اقتصادی کشاورزی را در شهرستان سبب می شود.

فرماندار شادگان در پایان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شادگان، احیای نخیلات و توانمند سازی نخل داران باید مورد توجه قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که برداشت خارک به لحاظ شرایط منطقه ای در نقاط مختلف شهرستان شادگان تا اواسط مرداد ماه و برداشت رطب تا اواسط شهریورماه از ۱۳ هزار هکتار نخلستان شهرستان شادگان ادامه دارد.

استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، برحی، قنطار، عویدی، دیری، یوزی، شکر، اشگر، فرسی و حلاوی، از عمده ارقام خرمای تولیدی شهرستان شادگان هستند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز