رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان بیان کرد:

بی توجهی کارگروه زیربنایی استان به طرح محور گردشگری منطقه ۷ اهواز/مردم زمین های اطراف طرح های گردشگری را به افراد سودجو نفروشند

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۴:۴۰:۲۴
کد خبر: ۸۹۹۸۳۵
بی توجهی کارگروه زیربنایی استان به طرح محور گردشگری منطقه ۷ اهواز/مردم زمین های اطراف طرح های گردشگری را به افراد سودجو نفروشند
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به وضعیت جاده ساحلی باند شرقی تا ملاثانی و دو راهی شوشتر، گفت: در اجرای این طرح همچنان به مردم تاکید می‌کنیم که زمین‌های اطراف طرح را به افراد سودجو نفروشند چرا که پس از اتمام عملیات اجرایی، قیمت املاک منطقه چند برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان با دستور کار احیای گردشگری در منطقه هفت شهرداری شهر اهواز، اظهار کرد: منطقه هفت اهواز این ظرفیت را دارد که احیا شود اما باید برای احیای آن فازبندی صورت گرفته و اولویت‌بندی‌ها مشخص شود تا وظایف شهرداری و سایر دستگاه‌ها نیز با یکدیگر تداخل پیدا نکند.

او گفت: احیای بافت فرسوده نه‌ تنها بخشی مهمی از معضلات فرهنگی و اجتماعی را برطرف می‌کند بلکه به توانمندسازی ساکنین کمک کرده و خود مردم منطقه نیز از ذینفعان طرح هستند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان افزود: علت اینکه موضوع را در شورای برنامه‌ریزی مطرح کرده‌ایم این است که این طرح در کارگروه گردشگری و امور زیربنایی مورد توجه قرار نگرفته و سال گذشته نیز شورای برنامه‌ریزی در این‌ باره مصوبه‌ای داشته که همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است.

حاجتی با اشاره به تشکیل شوراهای تصمیم سازی استان در دو سال گذشته بیان کرد: این شوراها متشکل از ذینفعان بخش خصوصی، خبرگان دستگاه‌های اجرایی و اعضای هیات‌ علمی دانشگاه‌ها هستند تا با کمک اضلاع این مثلث بتوانیم تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و صحیح در حوزه‌های مختلف استان گرفته و چالش‌های موجود را بررسی کنیم.

او ادامه داد: اگر گزارش‌های تهیه‌ شده در این مجموعه در کار گروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد کم‌ توجهی قرار گرفته و بررسی نشود، شورای برنامه‌ریزی استان به‌ صورت مستقیم ورود کرده تا حداکثر بهره را در راستای بهبود اوضاع توسعه استان در همه ابعاد داشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به وضعیت جاده ساحلی باند شرقی تا ملاثانی و دو راهی شوشتر، اضافه کرد: در اجرای این طرح همچنان به مردم تاکید می‌کنیم که زمین‌های اطراف طرح را به افراد سودجو نفروشند چرا که پس از اتمام عملیات اجرایی، به سبب فعالیت‌های گردشگری که در آینده قرار است صورت گیرد قیمت املاک منطقه چند برابر خواهد شد.

حاجتی افزود: مردم این منطقه تا کنون نا امنی و نبود زیرساخت‌ها را تحمل کردند و اکنون اگر قرار است افزایش قیمتی صورت گیرد و یا بهره‌وری اقتصادی داشته باشد باید ارزش‌افزوده آن به جیب مردم منطقه برود.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در پایان بیان کرد: این مسیر علاوه بر اینکه به‌عنوان پدافند غیرعامل در خصوص مشکل ترافیک استان و اهواز عمل می‌کند، سبب توسعه، توانمندسازی محور گردشگری و باز تولید ثروت برای ساکنین می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز