ناظر گمرکات خوزستان بیان کرد:

تحریم ها تاثیری بر واردات نداشته است/نا مشخص بودن سرنوشت ذرت های آلوده در گمرک/صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری خوزستان به عراق

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۵۶:۵۸
کد خبر: ۹۰۰۸۲۹
تحریم ها تاثیری بر واردات نداشته است/نا مشخص بودن سرنوشت ذرت های آلوده در گمرک/صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری خوزستان به عراق
ناظر گمرکات خوزستان گفت: تاکنون تصمیم برای معدوم یا بازگردانی ۱۴۸ هزار تن ذرت آلوده به کشور مبدا انجام نشده است، معدوم کردن این حجم خود هزینه بر است و به محیط زیست نیز آسیب خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا بلوطی میرزا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال صادرات ۵ میلیارد و۳۱۳ میلیون دلار  از گمرکات خوزستان داشتیم.

او گفت: صادرات از گمرکات استان از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش نشان می دهد و از لحاظ وزنی تغییری نداشته و این بیانگر ارزش افزوده بیشتر است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: صادرات کالا از گمرکات خوزستان در شش ماه اول امسال به لحاظ وزنی هفت میلیون و ۵۸۳ هزار تن بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل هشت میلیون تن بوده که بیانگر کاهش بوده است.

بلوطی میرزا با اشاره به آمار میزان صادرات از خوزستان به عراق، اضافه شد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۹۲ میلیون دلار بوده است.

او ادامه داد: صادرات به عراق در شش ماهه نخست امسال ۱۰۵ درصد و به لحاظ وزنی ۹ درصد افزایش داشته است و خوزستان رتبه سوم صادرات را در کشور در اختیار دارد.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص حجم واردات از گمرکات استان، تصریح کرد: سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در شش ماهه نخست سال جاری واردات داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل سه میلیارد و ۳۸۹ میلیون دلار بوده است.

بلوطی میرزا بیان کرد: به لحاظ وزنی پنج درصد افزایش داشتیم و عمده واردات، کالاهای اساسی از بندر امام خمینی بوده است.

او گفت: واردات شش ماهه نخست گمرکات استان از لحاظ وزنی هفت میلیون و ۸۰۵ هزار تن بوده و در مدت مشابه سال قبل هفت میلیون و ۳۸۵ هزار تن بوده است.

تحریم ها تاثیری بر واردات نداشته است

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به کاهش واردات از خرمشهر، گفت: در خرمشهر ۲۶ درصد کاهش واردات به دلیل ثبت سفارش و ممنوعیت برخی گروه های کالایی داشتیم.

بلوطی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر واردات، تصریح کرد: آمار بیانگر عدم تاثیر تحریم بر واردات بوده، البته سیاست گمرک به سمت کاهش واردات است.

بلوطی میرزا با اشاره به بحث کم اظهاری و قاچاق کالا از مرزهای رسمی کشور، افزود: کم اظهاری در برخی مرزها ممکن است رخ دهد اما در خصوص قاچاق از مرزهای رسمی نمی توان با قاطعیت حرف زد.

او با اشاره به سرنوشت ذرت های آلوده در بندر امام و دستور رییس جمهور مبنی بر معدوم سازی آنها، بیان کرد: اولین راه حلی این است که ذرت ها را به کشور مبدا مرجوع کنیم و راه حل دوم معدوم کردن کالا است که تا کنون راهکاری در این خصوص به ما داده نشده است.

مسیله ترخیص خودروهای اروند در سطح نظام پیگیری می شود

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره سرنوشت خودروهای اروندی در گمرک منطقه آزاد اروند اضافه کرد: خودروهای اروندی هیچ تشریفاتی در گمرکات ندارند و تشریفات آنها در منطقه آزاد اروند انجام می شود و گمرک تنها نقش نظارتی دارد، اما برای رفاه مردم گمرک آن را بر عهده گرفت.

بلوطی میرزا یادآور شد: گمرک بخشنامه ای دارد که واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی سی را ممنوع می کند و بخشنامه ای هم برای ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی داریم.

او افزود: اما تسهیلاتی قایل شدیم که خودروهای ۲۵۰۰ سی سی غیر امریکایی وارد شوند و برای واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی سی آمریکایی در حال رایزنی است اما این مسیله در اختیار منطقه آزاد اروند نیست و باید در سطح نظام پیگیری شود.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در مرزها و بنادر منطقه آزاد اروند متولی هستند و  ما متولی تخلیه کالا هستیم و هیچ دخالتی در انبار کالا و هیچ اختیاری در زمینه کاهش یا افزایش کالاها نداریم.

بلوطی میرزا درباره متولی رسمی مرز چذابه و سرنوشت صادرات و واردات از این مرز گفت: در مرز چذابه متولی امر گمرک نیست و در اختیار شهرداری سوسنگرد است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز