استاندار خوزستان بیان کرد:

عمده خسارت های کشاورزی سیل با لغو الگوی کشت جبران شد/جهاد کشاورزی روند پرداخت خسارت ها را سرعت بخشد/طرح تسهیل گری روستایی مناطق سیل‌زده تهیه شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۹:۳۴:۱۴
کد خبر: ۹۰۱۷۱۸
عمده خسارت های کشاورزی سیل با لغو الگوی کشت جبران شد/جهاد کشاورزی روند پرداخت خسارت ها را سرعت بخشد/طرح تسهیل گری روستایی مناطق سیل‌زده تهیه شد
استاندار خوزستان گفت: بر اساس گزارشی که سازمان جهاد کشاورزی، خسارت های کشاورزی سیلاب اخیر مبلغ چهار 660 میلیارد تومان در سطح استان بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده که با حضور محمود زمانی قمی مشاور وزیر کشور و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به فرمانداران تاکید می کنم پیگیری های مربوط به بازسازی مناطق سیل زده را به طور جدی همچنان در دستور کار داشته باشند و تا پایان کار این مداومت و جدیت ادامه داشته باشد همچنین در صورت قصور، کوتاهی دستگاه ها را اعلام کنند چرا که مهمترین هدف ما جلب رضایت مردم است.

استاندار خوزستان افزود: بازتوانی و بازسازی صرفا با تزریق اعتبار مالی نیست بلکه تصمیم های مدیریتی مناسب و استراتژیک هم می تواند به این امر کمک کند برای مثال ما امسال الگوی کشت را لغو کردیم تا بخشی از خسارت های وارده به کشاورزان جبران شود و این کار موجب تزریق روحیه و امید به کشاورزان و روستاییان شد.

او گفت: این سیل با وجود خسارات مالی سنگینی که به بخش های مختلف وارد کرد، اما موجب همبستگی و یکپارچگی مردم شد و بدین شکل تهدید را به فرصت تبدیل نمود.

شریعتی بیان کرد: طرح تسهیل گری روستایی مناطق سیل‌زده و اطلس جامع ارزیابی اجتماعی روستاها تهیه شده است همچنین اقداماتی مانند بازتوانی زنان، کودکان و سالمندان و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق سیل‌زده انجام شده است و مداخلات اجتماعی به فراخور وضعیت اجتماعی مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد و اعتبارات لازم در این بخش نیز پیش‌بینی شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: به فرمانداران تاکید می کنم علاوه بر پیگیری موضوعات مالی و خسارت های کشاورزی، مسایل اجتماعی را نیز در مناطق سیل زده مد نظر قرار دهند و ستادها در سطح شهرستان ها طبق برنامه برگزار شود و کارها به صورت منظم انجام شود.

استاندار خوزستان در پایان افزود: بر اساس گزارشی که سازمان جهاد کشاورزی ارایه داده است، خسارت های کشاورزی مبلغ چهار هزار و 660 میلیارد تومان در سطح استان بوده است اما ارزش برنج کشت شده امسال در استان دست کم پنج هزار میلیارد تومان است که سه هزار و 180 میلیارد تومان از این رقم فقط در مناطق سیل زده کشت شده است با این وجود تاکید می کنم جهاد کشاورزی روند پرداخت خسارت ها را سرعت بخشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز