استاندار خوزستان در آیین بازگشایی مدارس خوزستان بیان کرد:

افتتاح ۸۶۰ کلاس درس و جمع آوری ۲۵۰ کلاس کانکسی/توجه به عدالت آموزشی و رشد رتبه های زیر هزار کنکور/لزوم اهتمام صنایع و مسوولین به حرفه آموزی در خوزستان

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۳۱:۳۲
کد خبر: ۹۰۱۸۲۷
افتتاح ۸۶۰ کلاس درس و جمع آوری ۲۵۰ کلاس کانکسی/توجه به عدالت آموزشی و رشد رتبه های زیر هزار کنکور/لزوم اهتمام صنایع و مسوولین  به حرفه آموزی در خوزستان
استاندار خوزستان در مراسم گشایش سال جدید تحصیلی، گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۸۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد و دانش آموزان از فضاهای استاندارد و ایمن برای تحصیل برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امروز دوشنبه اول مهرماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان در هنرستان دخترانه حضرت آمنه(س) اهواز برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این آیین با اشاره به اهتمام و گسترش دانشگاه فرهنگیان خوزستان در راستای تامین کمبود معلمان، اظهار کرد: در سال های اخیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی دولت در استان مورد توجه ویژه قرار گرفت و در راستای برقراری عدالت آموزشی و رفع کاستی های موجود تلاش‌های زیادی انجام شد.

استاندار خوزستان درباره دلیل نواختن زنگ و آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان در یک"هنرستان" را تاکید بر حرفه آموزی دانست و تصریح کرد: صنایع خوزستان و مسوولین باید همت کنند که بتوانیم علاوه بر ایجاد عدالت آموزشی به سمت فعال کردن پتانسیل و استعدادهای فرزندانمان بیش از پیش گام برداریم.

او گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت بودجه سازمان نوسازی مدارس استان افزایش چشمگیری داشته و در سال تحصیلی جدید تعداد ۸۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد و دانش آموزان از فضاهای استاندارد و ایمن برای تحصیل برخوردار خواهند شد.

استاندار خوزستان افزود: جمع آوری مدارس کانکسی در بافت شهری نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در استان دنبال شد که تاکنون ۲۵۰ کلاس کانکسی جمع‌آوری شده اند و مابقی نیز تا نیمه سال تحصیلی برچیده می شود و برای استفاده به مدارس عشایری که دارای کلاس های چادری و کپری هستند منتقل می‌شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: اجباری شدن پیش دبستانی، توسعه آموزش‌های پیش از دبستان در دورترین روستاهای استان و اجرای طرح جوانه ها و بورسیه کردن دانش آموزان کم برخوردار از برنامه های دیگری بود که در راستای بسط و گسترش عدالت آموزشی دنبال شد و در سال تحصیلی جدید نیز پیگیری می شود.

رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: برگزاری کلاس های کنکور و جذب اعتبارات ملی و استانی استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ و برخوردار برای تشکیل این کلاس ها از برنامه‌های دیگری بود که در راستای افزایش سطح علمی دانش آموزان کنکوری و تلاش برای برقراری عدالت آموزشی در استان مورد توجه قرار گرفت که از نتایج آن می توان به رشد رتبه های زیر هزار در خوزستان در سال های گذشته اشاره کرد.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: کسب دو رتبه برتر در کنکور سراسری نشانه پیشرفت دانش آموزان خوزستانی در شاخص کنکور است همچنین رتبه چهارم کنکور ریاضی و فنی نیز خوزستانی است که در سال آخر از استان خارج شد و این موفقیت ها نشان از اراده و خودباوری دانش آموزان و تلاش معلمان عزیز و تلاشگرمان در مناطق دور افتاده و محروم می باشد که مایه خوشحالی است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز