در خرمشهر رخ داد؛

جزییات حمله وحشتناک ۲ سگ بلاصاحب به دختر بچه ۷ ساله خرمشهری

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۹:۲۷:۵۷
کد خبر: ۹۰۳۸۸۷
جزییات حمله وحشتناک ۲ سگ بلاصاحب به دختر بچه ۷ ساله خرمشهری
بر اثر حمله دو سگ بلاصاحب در خرمشهر، یک دختر هفت ساله به شدت از ناحیه گردن و گوش چپ دچار جویدگی شده و به اهواز انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، بر اثر حمله ور شدن دو سگ بلاصاحب به دختر بچه ایی هفت ساله و شدت جراحات وارده، این کودک به بیمارستان امام خمینی اهواز منتقل شد.

این حادثه که ظهر روز جمعه(5 مهر ماه جاری) در روستای محرزی خرمشهر(نهر6) وقتی اتفاق افتاد، که فاطمه هفت ساله به قصدر خرید از خانه خارج می شود اما با حمله دو سگ هار بلاصاحب مواجه می شود که متاسفانه از ناحیه گردن، گوش چپ، حلق و بینی دچار جویدگی می شود.

  فاطمه هفت ساله سریعا به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر منتقل شده و در بخش ICU بستری می شود.

در همین راستا روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان طی توضیحاتی که برای برنا ارسال کرده، آورده است: "بیمار دختر بچه ای هفت ساله که در آغوش والدین در ساعت ۱۰:۰۰ صبح جمعه به دلیل گاز گرفتی به وسیله دو قلاده سگ در ناحیه گردن و گوش چپ به اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر مراجعه کردند و اقدامات اورژانسی توسط پزشک و تیم درمان انجام شد.

همچنین به دلیل دیسترس تنفسی ناشی از سوراخ شدگی نای لوله گذاری تنفسی برای این دختر بچه انجام و به ICU فرستاده شد. در نهایت طبق تشخیص به دلیل نیاز به جراحی حنجره همراه با تیم مجرب پزشکی بیمارستان ولیعصر خرمشهر، به بیمارستان امام خمینی اهواز اعزام شد."

لازم به ذکر است که، متاسفانه به دلیل عدم تامین مالی مصوبه زنده گیری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، تعداد سگ های روز به روز در حال افزایش است که البته از مدت ها پیش زنگ خطر آن در منطقه آزاد اروند به صدا در آمد تا این موضوع علاوه بر محرومیت شهرستان های آبادان و خرمشهر، به چالشی جدید و جدی برای مردم منطقه تبدیل شود.

این در حالی است که از مدت ها قبل هر کدام از ادارات و ارگان های عضو شورای سلامت دو شهرستان از تمکین و انجام تعهدات لازم در خصوص زنده گیری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب، سر باز می زنند.

در همین حال رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با برنا اظهار کرد: سالانه حدود 750 مورد حیوان‌گزیدگی در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان اتفاق می‌افتد که این موضوع هزینه سنگینی را به خاطر تزریق پنج نوبت واکسن و ایمونوگلوبین برای هر مورد به همراه داشته است. همچنین رشد بی‌رویه جمعیت حیوانات ولگرد علاوه بر خطر ابتلا به"هاری"که بسیار کشنده و خطرناک است، باعث شیوع بیماری‌های انگلی مثل کیست هیداتیک، سالک و توکسوکارا نیز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز