استاندار خوزستان با اشاره به توقف پروژه مترو اهواز تاکید کرد:

توافق جدیدی با"کیسون" امضا نمی‌کنیم/کیسون در بسیاری از ادعاهای خود حقی ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۱:۱۲:۳۸
کد خبر: ۹۰۵۹۵۱
توافق جدیدی باکیسون امضا نمی‌کنیم/کیسون در بسیاری از ادعاهای خود حقی ندارد
استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچ توافق جدیدی با شرکت کیسون امضا نمی‌کنیم، گفت: اگر توافق جدیدی امضا کنیم یعنی پروژه مترو اهواز را دوباره از صفر آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی پروژه متروی اهواز در خصوص ارجاع اختلاف شهرداری اهواز و شرکت کیسون به شورای عالی فنی کشور، اظهار کرد: به دلیل اینکه اختلاف شدیدی بین شرکت کیسون و کارفرما ایجاد شده بود، یک هیات سه‌ نفره‌ متخصصان امر قرارداد را تعیین کردم که این هیات پس از بررسی کامل قرارداد عنوان کرد شرکت کیسون در بسیاری از ادعاهای خود حقی ندارد.

او گفت: پس از این آقای انصاری(رییس هیات مدیره شرکت کیسون) عنوان کرد که این هیات با او صحبت کنند. پس از صحبت با هیات با انصاری باز هم این هیات عنوان کردند که شرکت کیسون حقی ندارد اما به من توصیه کردند با توجه به تورم و شرایط کشور، اگر چه کیسون حقی ندارد، اما اگر ما روی حرفمان بمانیم، پروژه به جایی نمی‌رسد.

استاندار خوزستان افزود: بنا بود اگر این موضوع به شورای عالی فنی کشور ارجاع داده شود  شرکت کیسون سریعا کار را آغاز کند اما پس از ارجاع این موضوع به شورای عالی فنی، شرکت کیسون زیر قولش زد. در نهایت تصمیم گرفتیم کیسون خلع ید شود. همچنین تصمیم گرفته شد در شورای عالی فنی از پروژه دفاع کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: مقرر شده بود شهرداری اهواز به جای بدهی خود، به کیسون زمین بدهد و کیسون در ازای آن کار کند اما پس از مدتی شهردار وقت اهواز عنوان کرد که هر زمینی به کیسون معرفی می‌کند آنها بهانه‌ای می‌آورند و زیر بار نمی‌روند. همچنین رییس هیات مدیره کیسون هم عنوان کرد که شهردار وقت زمین در اختیارشان قرار نداده است. اگر این صحبت درست بود، باید من از این موضوع مطلع می شدم.

شریعتی اضافه کرد: در سال 95‌، شرکت کیسون مدعی 230 میلیارد تومان اختلاف بود اما آنها همان طور که کار نکرده‌اند، کنتور می‌اندازد.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: هیچ توافق جدیدی با کیسون امضا نمی‌کنیم. اگر توافق جدیدی امضا کنیم یعنی پروژه مترو اهواز را دوباره از صفر آغاز می‌کنیم. در صورتی که مشاهده ‌کنیم کیسون کار را آغاز کرده است، به صورت هفتگی صورتجلسات پرداخت خواهد شد و اوراق مشارکت هم پیگیری می‌شود اما قبل از آغاز کار، املاک را به کیسون نمی‌دهیم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز