استاندار خوزستان در آیین افتتاح همزمان ۲۵۴ پروژه آموزشی بیان کرد:

آموزش و پرورش محور اصلی توسعه در استان است/برچیدن همه مدارس کانکسی اولویت اصلی ما است/بازگرداندن ۳۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۲:۲۰:۳۱
کد خبر: ۹۰۶۶۴۰
آموزش و پرورش محور اصلی توسعه در استان است/برچیدن همه مدارس کانکسی اولویت اصلی ما است/بازگرداندن ۳۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان
شریعتی استاندار خوزستان گفت: در چند سال اخیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از محور های اصلی در توسعه استان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۱۱ مهر ماه ۹۸ در آیین افتتاح و بهره برداری همزمان از ۲۵۴ پروژه آموزشی که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۸۶۰ کلاس درس امروز به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته با قرار دادن آموزش و پرورش به عنوان یکی از محور های اصلی در توسعه استان، توانستیم کمبود های اساسی آموزش و پرورش را در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری بر طرف کنیم.

او با بیان اینکه سالانه تعداد کلاس های بیشتری در استان خوزستان مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد، گفت: در سال ۹۷، ۵۲۰ کلاس درس، در سال ۹۶، ۳۱۵ کلاس درس و در سال ۹۵، ۲۱۷ کلاس درس در استان خوزستان به بهره برداری رسیده بود.

استاندار خوزستان اعتبار نوسازی مدارس خوزستان در سال ۹۵ را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۹۶ این اعتبار به ۱۲۵ میلیارد تومان و در سال ۹۷ به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها، بخش عمده ای از مدارس کانکسی برچیده خواهد شد، اضافه کرد: برچیدن همه مدارس کانکسی در سطح استان را به عنوان یکی از اولویت های اصلی دنبال خواهیم کرد.

رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان در عین حال توجه به دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از دیگر برنامه های اصلی آموزش و پرورش استان توصیف و تصریح کرد: در دو سال گذشته ۱۱۰۰ دانش آموز و در سال گذشته ۲۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس درس بازگردانده شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح جوانه ها"بورس تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت" افزود: بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز کم بضاعت در این طرح بورس تحصیلی شدند.

شریعتی اظهار کرد: کلاس های کنکور رایگان را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی به منظور ارتقای جایگاه کنکور استان در سطح کشور در نظر گرفتیم و نتایج بسیار خوبی در سال های اخیر حاصل شد.

او بیان کرد: سهم خوزستان در کنکور سراسری و رتبه های برتر آن به ویژه رتبه های زیر هزار همه ساله در حال افزایش است.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی وزارت نفت برای تجهیز و مقاوم سازی مدارس آسیب دیده از سیلاب، تصریح کرد: به همت مردم استان خوزستان و دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح این سیلاب کنترل و به سیل همدلی و مهربانی تبدیل شد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما