وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد:

بسیاری از مشکلات کنونی۴۰ ساله است/کمبود نیروی انسانی و اعتبارات مشکل جدی آموزش و پرورش است/وضعیت آموزشی خوزستان تغییر خواهد کرد/تصمیم جدی دولت در تعیین تکلیف کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش طی دو ماه آتی

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۷:۰۱:۲۷
کد خبر: ۹۰۶۷۶۴
بسیاری از مشکلات کنونی۴۰ ساله است/کمبود نیروی انسانی و اعتبارات مشکل جدی آموزش و پرورش است/وضعیت آموزشی خوزستان تغییر خواهد کرد/تصمیم جدی دولت در تعیین تکلیف کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش طی دو ماه آتی
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و‌پرورش مصمم است که وضعیت خورستان و‌ سایر استان هایی که شرایط آنها از متوسط کشوری عقب تر است ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که از صبح امروز پنج شنبه در راس هیاتی به منظور افتتاح چندین پروژه آموزشی در مناطق سیل زده و زلزله زده به خوزستان سفر کرده است، در نشست شورای آموزش و‌ پرورش استان خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما در وزارت آموزش و پرورش مصمم هستیم که وضعیت خورستان و‌ سایر استان هایی که شرایط آنها از متوسط کشوری عقب تر است ارتقا پیدا کند و به شاخص های متعادل نزدیک شود.

او گفت: به یکی از معاونین وزارتی ماموریت داده می شود تا به صورت ویژه تمامی کمبودهای موجود در آموزش و پرورش خوزستان را مورد بررسی قرار دهند و از ظرفیت استان های معین، خیرین و وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکلات این استان استفاده می شود.

وزیر آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی و اعتبارات را از مشکلات جدی وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: با اعتبارات موجود در مجموعه وزارت آموزش و پرورش فقط قادر هستیم به ۶۰ درصد تعهدات خود عمل کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت سامان دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور نگران کننده است و‌ این وضعیت مورد پذیرش ما نیست اما صادقانه عرض می کنم که رویکردی که برای حل این مشکل باید اتخاذ کنیم با تکیه بر شناخت ریشه ای این مشکلات می باشد.

او ادامه داد: ما مسیله ای را می توانیم حل کنیم که به درستی آن را بفهمیم و ریشه های آن را درک کنیم و بشناسیم. من به نمایندگان استان خوزستان حق می دهم که در خصوص مشکلات مربوط به حوزه های انتخابیه خود نگران و مطالبه گر باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید بررسی شود که هر کدام از ما چه سهمی در شکل گیری این مشکلات داریم. باید ازمشکلات رمز گشایی شود و به ریشه های ایجاد آنها توجه کنیم.

او با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی۴۰ ساله است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ سال است که سامان دهی نیروی انسانی دچار اشکال است و در حالی که من دو هفته است شروع به کار کرده ام، با کمبود ۱۰۸ هزار معلم رو به هستم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور در حال تحصیل هستند و این تعداد دانش آموز نیاز به دریافت خدمات تعلیم و تربیت دارند، بیان کرد: ما قادر به معجزه نیستیم و به کمک همه شما نیازمندیم و باید با مشارکت یکدیگر از تمامی توان و ظرفیت خود استفاده کنیم.

او ادامه داد: دولت باید حس کند آموزش و پرورش یک قابلیت ممتاز است که در سختی ها به یاری کشور می آید. البته خدمات آموزش و پرورش بسیار بزرگ بوده و اگر انقلاب و کشور روی پای خود ایستاده به خاطر آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی گفت: وضعیت آموزشی در استان خوزستان تغییر خواهد کرد البته این تغییر زمانی رخ می دهد که رویکردها در این جمع تغییر پیدا کند.

او با تاکید بر سامان دهی ظرفیت های محلی و بومی در استان خوزستان در راستای کمک به آموزش و‌ پرورش اضافه کرد: ما داشته ها و نداشته هایی داریم و متاسفانه نداشته ها آنقدر ذهن ما را تسخیر کرده که داشته های خود را از یاد برده ایم.

حاجی میرزایی افزود: دولت تصمیم گرفته است  ظرف دو ماه آینده وضعیت نیروی انسانی را تعیین تکلیف کند و امسال نیاز ما به نیروی انسانی شدیدتر است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اظهار اینکه  این کمیته در قالب سه ماموریت به پیگیری مشکلات استان خوزستان می پردازد، تصریح کرد: گسترش فضاهای آموزشی، سامان دهی نیروی انسانی و افزایش سطح دسترسی به آموزش از اولویت برنامه های این کمیته است.

لازم به ذکر است که، صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در خوزستان از 860 کلاس درس در قالب 254 پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان بهره برداری به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما