مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تشریح کرد:

ارایه خدمات ۳۳ پست و قرارگاه داخلی و ۲۷ درمانگاه در خاک عراق/حضور پرشور جوانان در ۱۷ پایگاه سلامت هلال احمر

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۴:۴۶:۴۰
کد خبر: ۹۰۸۵۳۳
ارایه خدمات ۳۳ پست و قرارگاه داخلی و ۲۷ درمانگاه در خاک عراق/حضور پرشور جوانان در ۱۷ پایگاه سلامت هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نشست با اصحاب رسانه، خدمات کمیته های محتلف و انجام امداد و نجات در اربعین را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی خدادادی در نشست خبری کمیته امداد و نجات اربعین حسینی، اظهار کرد: اربعین یک حرکت بین المللی و یک دانشگاه با سرفصل‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید نهایت بهره را از آن برد.

او با اشاره به آغاز طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی گفت: تلاش ما برای فراهم شدن شرایط برای ارایه خدمات بهتر به زایرین اربعین حسینی است و در این راستا دوره‌های آمادگی جسمانی ویژه نجاتگران شرکت کننده در این طرح و همچنین دوره آموزشی مدیریت و ساماندهی تجمعات انبوه برای مسوولین شعب تابعه این جمعیت برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ویژه برنامه کمیته امداد و نجات اربعین جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲۹ مهرماه ادامه دارد که در این بازه زمانی 266 نجاتگر جمعیت هلال‌ احمر به صورت شبانه‌روزی در 16 پست امداد و نجات موقت در مسیر دو مرز چذابه و شلمچه، 14 پایگاه ثابت در مسیر حرکت کاروان ها در سطح استان خوزستان  و دو قرارگاه مرزی امداد و نجات به زایرین حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ارایه خدمت می کنند.

خدادادی با اشاره به خدمات هلال احمر ایران در خاک عراق، بیان کرد: تعداد 27 درمانگاه سیار در عراق مسقر کرده ایم که 6 درمانگاه در شهر نجف، هفت درمانگاه در کربلا، هفت درمانگاه در مسیر نجف به کربلا، چهار درمانگاه در کاظمین، چهار درمانگاه در حِله و یک درمانگاه در سامرا مستقر هستند.

او با اشاره به جزییات محل استقرار تیم های امداد و نجات در خوزستان، اضافه کرد: در مسیر خرمشهر به شلمچه 6 پایگاه، مسیر چذابه 9 پایگاه و در مسیر شهرستان شوش یک پست تدارک دیده شده و در ورودی‌های خوزستان نیز در شهرستان های اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان پایگاه های هلال‌ احمر آماده ارایه خدمت به زایرین و افراد در راه مانده، هستند.

خدادادی با اشاره به حضور جوانان در 17 پایگاه راهنمای زایرین در مسیر پیاده روی بیان کرد: در این پایگاه ها علاوه بر راهنمایی زایرین، به منظور سلامت زوار تست قند و فشار خون را نیز انجام می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در پایان اضافه کرد: خودروهای مجهز نجات، آمبولانس و موتورلانس از جمله تجهیزات لجستیکی و ملزومات امدادی هستند که در پست های امدادی استقرار یافته اند و در قرارگاه های مرزی امداد و نجات نیز علاوه بر تجهیزات مذکور دو فروند بالگرد و دو خودروی ارتباطات پشتیبانی کننده عملیات های نجات خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز