مدیرکل پست خوزستان خبر داد:

۳۳ میلیون مرسوله پستی در استان جابه جا شد/سرنوشت سرگردان ۷۰ هزار کارت سوخت در شبکه پستی خوزستان/ایران با ۱۷۶ کشور به جز اسراییل ارتباط پستی دارد/۹۵ درصد رسید مشتری های ما در خوزستان الکترونیکی است/رشد ۱۱۰ درصدی خرید های اینترنتی در خوزستان

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۷:۳۹:۴۹
کد خبر: ۹۰۸۶۲۳
۳۳ میلیون مرسوله پستی در استان جابه جا شد/سرنوشت سرگردان ۷۰ هزار کارت سوخت در شبکه پستی خوزستان/ایران با ۱۷۶ کشور به جز اسراییل ارتباط پستی دارد/۹۵ درصد رسید مشتری های ما در خوزستان الکترونیکی است/رشد ۱۱۰ درصدی خرید های اینترنتی در خوزستان
مدیرکل پست خوزستان گفت: 33 میلیون مرسوله پستی در خوزستان جابه جا شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مهران حموله عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی و هفته ملی پست اظهار کرد: یکی از اولویت های اداره کل پست خوزستان پیاده سازی طرح تحول ستاپ"سکوی تجارت الکترونیک پست" است که نیاز اساسی کسب و کارهای جدید، بحث تجارت الکترونیک است.

او به رشد آمار خدمات الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته 850 هزار بسته اینترنتی از طریق 290 فروشگاهی که مشترک ما هستند، ارسال  شده است.

مدیرکل پست خوزستان با بیان این که ما همگام با جامعه جهانی پست توانستیم فناوری ها را از منابع ملی و استانی پیاده سازی کنیم، افزود: سیستم رهگیری مرسولات پستی و راه اندازی سیستم امضای الکترونیک از نمونه فناوری های جدید در پست است.

حموله در بخش توسعه زیرساخت ها به مرکز مکانیزه تفکیک و جمع آوری مرسوله های پستی اشاره و بیان کرد: یکی از طرح های توسعه زیرساخت پست خوزستان مرکز مکانیزه است که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات رهسپاری در این مرکز مکانیزه می شود.

او با بیان اینکه اعتبار 100 میلیارد ریالی برای ساخت این مرکز پیش بینی شده، افزود: این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل پست خوزستان از نوسازی تجهیزات موزعین پستی این اداره کل خبر داد و گفت: نوسازی تجهیزات پستی نامه رسان ها مانند خدمات موتوری تا پایان مهرماه انجام می شود که در این خصوص 1.5 میلیارد تومان به هوشمند سازی توزیع نامه رسانی اختصاص یافته است.

حموله از تجهیز نامه رسان ها به گوشی های هوشمند خبر داد و افزود: نزدیک به 7500 نامه رسان مجهز به گوشی هوشمند دستگاه پوز شدند.

او ادامه داد: در سال گذشته 80 میلیارد تومان گردش مالی خرید اینترنتی بوده است و جزو اولین استان ها هستیم که نامه رسان ها مجهز به پوز شدند.

مدیرکل پست خوزستان با بیان این که در بحث حذف کاغذ نزدیک به ده میلیون رسید مشتری را حذف کردیم، افزود: 95 درصد رسید مشتری های ما در خوزستان الکترونیکی است.

حموله اضافه کرد: یکی از طرح های پست استان، بانک اطلاعاتی کد ملی و کد مکان است و این بانک را بر روی نقشه آوردیم که نامه رسان ها دقیقا بر مبنای نقشه های مکانی ارسال محموله کنند.

او با بیان این که پست طی چند سال اخیر مشارکت های کلانی در طرح های ملی مانند کارت سوخت داشته، افزود: در یک سال گذشته 600 هزار کارت سوخت از طریق شبکه پستی خوزستان در استان توزیع شده است.

مدیرکل پست خوزستان بیان کرد:  تفاهم نامه ای میان بین پست و اداره کل حج و زیارت امضا شده و تاکنون 146 هزار گذرنامه توزیع شده است.

حموله گفت: طی یک سال گذشته 18 میلیون مرسوله شامل نامه و بسته و امانت و خدمات نیابتی توسط پست در سطح باجه های پستی دریافت و به سراسر کشور و کشورهای خارجی ارسال شده است.

او با بیان این که به همین میزان حدود 15 میلیون مرسوله از کشور و دنیا به خوزستان وارد شده است، ادامه داد: در مجموع 33 میلیون مرسوله به خوزستان وارد و خارج شده است.

مدیرکل پست خوزستان با بیان این که بیش از 400 خدمت توسط پست خوزستان به مردم ارایه می شود، ادامه داد: پست دو نوع خدمات پایه و نیابتی را به مردم ارایه می دهد که مهمترین آنها خدمات ثبت اسناد است که از صفر تا صد آن توسط پست انجام می شود.

حموله با اشاره بلاتکلیفی 70 هزار کارت سوخت و 35 هزار کارت ملی در دفاتر پیشخوان دولت، یادآور شد: طی سه سال اخیر توافق نامه های خوبی با سازمان حج و زیارت داشتیم، به طوری در گام اول 176 هزار گذر نامه به دست گیرندگان رساندیم.

او با اشاره به خدمات رسانی پست به زایران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه، گفت: 1500 مدرک مانند شناسنامه و کارت ملی و گذر نامه از مردم مفقود شده بودند که جمع آوری و در سامانه ای تحت عنوان پست یافته قرار داده شدند.

در بخش دیگری از این نشست، خبرنگاری از مدیرکل پست خوزستان درباره تاثیر تحریم بر پست سوال کرد که او توضیح داد: ایران با 176 کشور ارتباط پستی دارد و پست بجز اسراییل در هیچ کشوری تحریم نیست و تحریم ها تاثیری بر پست ندارد و هیچ مبادله پستی با اسراییل نداریم.

حموله در پاسخ به پرسشی درباره باز کردن مرسوله های پستی، توضیح داد: ما هیچ بسته پستی را باز نمی کنیم بلکه گمرک در پست مستقر است و امانت های خارجی باز شده و ارزش گمرکی آنها بررسی می شود.

او با بیان این که 400 باجه پستی ثبت نام کارت ملی هوشمند ایجاد کردیم، گفت: تاکنون یک میلیون 450 هزار نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کردند که یک میلیون و 420 هزار تحویل کارت ملی توزیع شده  است.

مدیرکل پست خوزستان اضافه کرد: خرید و فروش اینترنتی نسبت به سال گذشته دو برابر شده و خرید و فروش اینترنتی تاکنون 110 رشد داشته است.

حموله با اشاره به مقاومت برخی سازمان های دولتی در برابر واگذاری خدمات دولتی به دفاتر پیشخوان دولت، تصریح کرد: همه سازمان ها تکلیف دارند که خدمات را واگذار کنند که با توجه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت باید خدمات در این دفاتر ارایه شود.

او در پاسخ به سوالی درباره موازی کاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی و دفاتر پلیس 110، بیان کرد: همه کارهای پلیس  110 و خدمات قضایی باید در دفاتر خدمات انجام شود و اینها باید تجمیع شوند تا مردم برای انجام این کارها فقط به یک نقطه مراجعه کنند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا درباره علت عدم ساماندهی شرکت های حمل و نقل کالا در پایانه های مسافرتی اهواز، افزود: تا به امروز علیرغم اینکه جا و مکان به ما دادند ما موفق به ساماندهی آنها نشدیم البته مشکلی از سوی پست نیست و ما این آمادگی را داریم که این کار را انجام شود که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آن باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز