معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

ارایه خدمات مامایی به ۵۹۸ نفردر مرز شلمچه/۲۱۳ زن عارضه دار درمان شدند/توزیع ۳۲ هزار رسانه آموزشی بهداشتی

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۳:۱۶:۱۵
کد خبر: ۹۱۰۷۰۳
ارایه خدمات مامایی به ۵۹۸ نفردر مرز شلمچه/۲۱۳ زن عارضه دار درمان شدند/توزیع ۳۲ هزار رسانه آموزشی بهداشتی
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از توزیع 32 هزار رسانه آموزشی بهداشتی بین زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه تا امروز خبر داد.

آرش یلالی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، مراکز و اماکن بین‌راهی، محل‌های اسکان زایران و مراکز پخت جمعی غذای زوار تحت پوشش در مرز شلمچه 319 واحد است.

او با بیان اینکه تعداد بازدیدهای انجام‌ شده از اماکن یادشده یک هزار و 991 مورد بوده است، گفت: تعداد جلسات آموزشی با متصدیان و کارگران مراکز و اماکن بین‌راهی و محل اسکان زایرین 868 جلسه بوده است و در این دوره‌های آموزشی تعداد چهار هزار و 158 نفر خادم آموزش دیده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه تعداد متصدیان و کارگران مراکز و اماکن آموزش داده شده دو هزار و 983 نفر است، افزود: تعداد منابع تامین آب و مخازن ذخیره آب شرب تحت پوشش 148 منبع است و تا امروز کلرسنجی یک هزار و 567 مورد بوده است.

یلالی تعداد نمونه‌برداری میکروبی آب در مرز شلمچه را تا امروز 75 مورد اعلام کرد و گفت: حجم آب گندزدایی شده یک هزار و 828 متر مکعب بوده و سنجش و کنترل مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل نیز در این نقطه مرزی 483 مورد بوده است.

او ادامه داد: تعداد موارد بازدید از تاسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی(حمام - توالت - استراحتگاه) نیز سه هزار و 536 مورد بوده و 598 نفر نیز خدمات مامایی را دریافت کرده‌اند که 213 زن عارضه دار نیز در همین بازه زمانی درمان شدند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان مادران باردار عارضه‌دار درمان شده در مرز شلمچه را 15 نفر برشمرد و افزود: تا روز گذشته تعداد افراد آموزش داده شده به صورت فردی و گروهی بیش از 75 هزار نفر بودند.

این مقام مسوول دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این مهم که 32 هزار برگ رسانه آموزشی مکتوب بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است، بیان کرد: تعداد علایم شناسایی‌شده بیماری‌های سندرمیک در بدو ورود 330 مورد شامل تب طول کشیده، آنفلوانزای فصلی، تب و راش‌های پوستی، اسهال حاد آبکی و مسمومیت غذایی بوده که از این تعداد 204 مورد نمونه‌گیری انجام شده است.

یلالی در پایان گفت: روزانه در دو شیفت 12 ساعته 60 نفر کارشناس در رشته‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بهداشت روان و بهداشت دهان و دندان در حال ارایه خدمت به زایرین اربعین حسینی در شلمچه هستند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز