وزیر کشور در شلمچه بیان کرد:

ورود ۲۸۰ هزار زایر حسینی در شب گذشته/زوار قبل از رانندگی به سوی شهرهایشان در مرزها استراحت کنند/نقش رسانه ها در تنظیم روابط ستادی با مردم و زوار قابل تقدیر است

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۲:۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۱۳۰۷۳
ورود ۲۸۰ هزار زایر حسینی در شب گذشته/زوار قبل از رانندگی به سوی شهرهایشان در مرزها استراحت کنند/نقش رسانه ها در تنظیم روابط ستادی با مردم و زوار قابل تقدیر است
وزیر کشور گفت: به کسانی که قصد بازگشت به استان های خود از طریق خودروی شخصی را دارند، توصیه می‌شود چون از سفر برگشته اند حتما ابتدا در اماکن در نظر گرفته شده در مرزها، استراحت کنند و بعد به رانندگی بپردازند.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و تمام تلاش هایی که همه دستگاه های اجرایی به ویژه استانداران استان های مرزی، نیروهای انتظامی و نظامی و همه نیروها داشتند به شرایط بهتر و مطلوب تری برای تردد زایران رسیدیم و سه روز است که ورودی ها نسبت به خروجی ها افزایش دارد.

اوگفت: از مردم و به ویژه زایران باید قدردانی کنیم که سفر خود را مدیریت و به توصیه های ستاد مرکزی اربعین عمل کردند.

وزیر کشور افزود: امیدوارم در این چند روز باقیمانده به اربعین نیز با تدابیر، پیش بینی ها و پشتیبانی ها و خدماتی که فراهم شده سفر تمام زایران حسینی را به خوبی مدیریت کنیم.

رحمانی فضلی با دعوت زایران حسینی به رعایت نظم و انضباط و عمل کردن به توصیه های ستاد مرکزی اربعین، بیان کرد: برای عرض خداقوت به زحمتکشان و خیر مقدم به زایران حسینی امروز به مرز شلمچه آمده ایم.

او با تقدیر از فعالیت و عملکرد خوب رسانه ها در تنظیم روابط ستاد با نیروهای خدمات رسان و مردم، بیان کرد: این هماهنگی و همدلی بین همه نیروهای درگیر و خدمات رسان در ایام اربعین الگوی مناسبی برای مدیریت و خدمت کردن است.

وزیر کشور تصریح کرد: در شب گذشته برگشت زایران حسینی از مرزهای ایران ۲۸۰ هزار نفر و خروجی ها نیز حدود ۶۰ هزار نفر بودند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که روند خروجی زایران حسینی طی دو روز آینده افزایش یابد، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زایران حسینی فراهم شده که از آن جمله می توان به استقرار اتوبوس های بسیار برای جا به جایی زایران و تعیین اماکن مختلف برای استراحت و اسکان آنها اشاره کرد.

او خاطر نشان کرد: به کسانی که قصد بازگشت به استان های خود از طریق خودروی شخصی را دارند، توصیه می‌شود چون از سفر برگشته اند حتما ابتدا استراحت کنند و بعد به رانندگی بپردازند.

وزیر کشور در پایان افزود: اماکنی برای استراحت چند ساعته زایران بازگشتی پیش بینی شده و آنها نیز باید با مراقبت بیشتر، آنجا استراحت و بعد راهی استان های خود شوند.

لازم به ذکر است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از طریق فرودگاه بین المللی آیت اله جمی(ره) به منظور بازدید از مرز بین المللی شلمچه وارد آبادان شدند که مورد استقبال غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان، کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر و اسمعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفتند.

هدف از سفر وزیر کشور بررسی وضعیت خدمات دهی و تردد زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه و همچنین ارزیابی شرایط بازگشت زوار به داخل کشور از طریق این پایانه ی مرزی می باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما