معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد:

بستری ۲۸۰۰ زایر در مرزهای چهار گانه/مراجعه ۲۳۰ هزار زایر بیمار در مرزها/زوار بیماران و مصدوم در کشور عراق رایگان درمان می شوند

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۳:۴۸:۴۴
کد خبر: ۹۱۳۰۹۴
بستری ۲۸۰۰ زایر در مرزهای چهار گانه/مراجعه ۲۳۰ هزار زایر بیمار در مرزها/زوار بیماران و مصدوم در کشور عراق رایگان درمان می شوند
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون دو هزار و ۸۰۰ مورد بستری ثبت شده است و با تمهیدات اتخاذ شده، روند انتقال بیماران به داخل کشور و سپس به بیمارستان‌ها سریع تر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، ایرج حریرچی ظهر امروز با حضور در قرارگاه رسانه ای اربعین منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسیدگی به زایران بیمار در داخل کشور بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی و در خارج  از کشور بر عهده هلال احمر است همچنین طی توافق وزارت بهداشت با دولت عراق، همه زایران بیمار به صورت رایگان توسط هلال احمر درمان می‌شوند.

او با اشاره به اینکه خدمات قابل ارایه نیروهای وزارت بهداشت در اربعین امسال با بهره مندی از ۱۱ فروند هلی‌کوپتر، هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۲ اتوبوس آمبولانس در حال انجام است، گفت: تا کنون دو هزار و ۸۰۰ مورد بستری ثبت شده است و با تمهیدات اتخاذ شده، روند انتقال بیماران به داخل کشور و سپس به بیمارستان‌ها سریع تر انجام می شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زوار بیماری که از پایانه‌ها به داخل کشور منتقل می‌شوند، از قبل بیمارستان‌های مقصدشان مشخص شده و به طور فوری به مرکز درمانی تعیین شده انتقال می یابند، افزود: در اربعین امسال تعداد کمتری از بیماران و حادثه دیدگان مصدوم حوادث در خاک عراق به کشور انتقال داده شده و توسط هلال احمر در کشور همسایه به‌ طور رایگان درمان شده‌اند و مجروحان منتقل شده با تمهیدات در نظر گرفته شده، سریعا به استان و شهرهایشان منتقل شده اند.

او با اشاره به مشاهده احتمالی بیماری در مرزها و کنترل وضعیت سلامت اتباع خارجی که در کشور تردد دارند، بیان کرد: همه مرزها به ویژه مرز شلمچه که محل تردد اتباع خارجه است، در رصد نیروهای وزارت بهداشت است، که خوشبختانه تا کنون هیچ مورد خاصی در این پایانه مرزی گزارش نشده ضمن اینکه در سایر مرزهای نیز بیماری‌ها کنترل شده و جای نگرانی نیست.

حریرچی افزود: تاکنون ۲۳۰ هزار زایر بیمار به مراکز درمانی واقع در مرزهای چهارگانه کشور راجعه و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه بیان کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی در این مرز دیده می‌شود و افزایش پزشک و پرسنل را شاهد هستیم و با همکاری مردم، روند خدمات‌رسانی در این مرز مطلوب است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز