وزیر کشور در خرمشهر بیان کرد:

توطئه دشمنان در انتخابات پیش رو با وحدت مردم شکست می خورد/مدیریت سیل و اربعین باید به یک الگوی ملی تبدیل شود/افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار زایران حسینی نسبت به سال گذشته

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۹:۵۶
کد خبر: ۹۱۳۱۲۲
توطئه دشمنان در انتخابات پیش رو با وحدت مردم شکست می خورد/مدیریت سیل و اربعین باید به یک الگوی ملی تبدیل شود/افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار زایران حسینی نسبت به سال گذشته
وزیر کشور گفت: هر چند که همه دشمنان به انتخابات دوره پیش رو به چشم یک چالش نگاه می کنند و تصور دارند که می توانند با نارضایتی ها در حول محور انتخابات توطئه چینی کنند ولی یقینا این توطئه چینی ها با وحدت مردم شکست و انتخابات را به یک حرکت انسجام بخش تبدیل و موفق می شویم.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز پنج شنبه که برای بازدید از آخرین وضعیت قرارگاه اربعین در شلمچه به منطقه آزاد اروند سفر کرده است، در جلسه ستاد اربعین خوزستان در فرمانداری خرمشهر با تقدیر از تمامی دستگاه های اجرایی برای اداره و مدیریت جمعیت زایران حسینی و خدمات رسانی به آنها اظهار کرد: یقینا استان هایی که زحمت زیادی بر دوش آنها است مثل خوزستان، ایلام و اخیرا کرمانشاه پرچمدار و جلودار نهضت حسینی هستند.

او با اشاره به اینکه این حرکت عظیم و بی نظیر ابتدا با لطف خداوند و خود امام حسین(ع) مدیریت می شود، افزود: جا به جایی چهار میلیون نفر جمعیت ظرف 20 روز بین دو کشور و هماهنگی با کشور مقابل با وجود مشکلاتی که دارند، واقعا لطف خداوند متعال است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه توفیق خدمت رسانی نیز لطفی است که از سوی خداوند به مسوولان عنایت شده تاکید کرد: باید به گذشته کربلا و صحرای آن با روایت های مختلف که اساس همه آنها حق جویی امام حسین(ع) و ظلم دشمنان است، نگاهی داشته باشیم چون برای تجربه اندوختن، تولید علم و دانش به کار می آید.

رحمانی فضلی بیان کرد: این حقانیت امام حسین(ع) تحقق همان شعاری است که تحت عنوان"هل من ناصر ینصرنی" مطرح می شود و همه خدمات رسانان به زایران حسینی جزو ناصران و حامیان این حقیقت هستند.

او با اشاره به اینکه توفیق خدمت رسانی در این مقطع کوتاه از گذشته دست به دست رسیده و زنجیر شده تا به ما رسیده، اضافه کرد: اربعین حسینی به صورت جهانی و کاملا انسانی در قلب ها و فطرت پاک همه جهانیان تبلور پیدا کرده و موضوع امام حسین(ع) فراتر از یک نگاه قومی، محلی و منطقه ای است بلکه حتما جایگاه ظهور، بروز و تجلی این حقیقت در قلب های انسان ها است.

وزیر کشور تصریح کرد: روند بیش از یک هزار سال قبل اربعین نشان داده که خواستگاه این حرکت جهانی در قلوب انسان ها است؛ در اربعین افراد مختلف با هر نوع دین و گرایشی این حقیقت قلبی را مشاهده و در عین حال به سراسر نقاط جهان منتشر می کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اربعین به صورت کاملا ذاتی و فطری در قلب همه انسان ها ظاهر می شود، تاکید کرد: آنچه که باید یادآور شوم این است که با تلاش بیشتر باید هر ساله موضوع اربعین عظیم تر، باشکوه تر، معنوی تر، موثرتر و نافذتر پیش برود.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری به ابعاد معنوی و فرهنگی اربعین تاکیدات بسیاری داشته و باید مقدمات را فراهم کنیم که تجلی حقیقت و واقعیت اربعین با ابعاد فرهنگی خودش را معرفی کنند و در مقابل نیز ملت های بسیاری تشنه دریافت این حقایق هستند.

وزیر کشور با اعلام خبر افزایش یک میلیون و 200 هزار نفری تعداد زایران حسینی نسبت به سال گذشته تصریح کرد: روند فزاینده و رو به رشد حضور زایران حسینی هر سال رقم می خورد و نشان دهنده ظرفیت های بالقوه اربعین است.

رحمانی فضلی با اشاره به لزوم آسیب شناسی حوزه خدمات رسانی اربعین حسینی اضافه کرد: سال های اول در مرز مهران وقتی بارندگی شد، تمام خودروها در جاده روستایی از میان گل و لای با تراکتور بیرون کشیده  شد، اما زیرساخت های امسال با میزان جمعیت قابل تطبیق است و در این سوی مرز مشکلات کاهش بسیاری داشتند.

او با اشاره به اینکه دیدار مقام معظم رهبری با مواکب و دعوت از مردم باعث افزایش انگیزه برای خدمات رسانی در ایام اربعین شد، بیان کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ مشکل و معضلی در راستای خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی نداشتیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای خدمات رسانی در ایام اربعین حسینی باید با خدا معامله کرد، تصریح کرد: بعد از لطف خداوند مسیله این است که همه دل ها، افکار، قدم ها، اراده ها و عمل ما به دور یک محور واحد می چرخد و هم افزایی، همکاری و همدلی بسیار خوبی در زمینه خدمت رسانی به زایران حسینی وجود دارد.

رحمانی فضلی گفت: امسال دو حادثه و حرکت عظیم در سطح کشور را به لطف خدا مدیریت کردیم که یکی از آنها سیلاب بود؛ تمام دنیا متوجه حادثه عظیم سیل ایران و آثار آن بودند ولی چون مردم پای کار آمده و مسوولان هم در کمترین زمان کار رسیدگی به مناطق را شروع کردند، با کمترین هزینه سیل را مهار و اکنون هم در حال انجام به تعهدات در حوزه بازسازی هستیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه موضوع سیل و اربعین به انسجام و وحدت ملی تبدیل شده تاکید کرد: رویداد عظیم بعدی نیز اربعین است و این نوع مدیریت خوب در سیل و اربعین باید به یک الگو در جمهوری اسلامی تبدیل شود و اگر همین انگیزه را در حوزه های اشتغال، تولید، سیاسی و فرهنگی داشته باشیم می توانیم امور را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

وزیر کشور در پایان بیان کرد: هر چند که همه دشمنان به انتخابات دوره پیش رو به چشم یک چالش نگاه می کنند و تصور دارند که می توانند با نارضایتی ها در حول محور انتخابات توطئه چینی کنند ولی یقینا این توطئه چینی ها با وحدت مردم شکست و انتخابات را به یک حرکت انسجام بخش تبدیل و موفق می شویم.

لازم به ذکر است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از طریق فرودگاه بین المللی آیت اله جمی(ره) به منظور بازدید از مرز بین المللی شلمچه وارد آبادان شدند که مورد استقبال غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان، کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر و اسمعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفتند.

هدف از سفر وزیر کشور بررسی وضعیت خدمات دهی و تردد زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه و همچنین ارزیابی شرایط بازگشت زوار به داخل کشور از طریق این پایانه ی مرزی می باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز