استاندار خوزستان بیان کرد:

همایش عظیم پیاده روی اربعین نماد قدرت تشیع علوی در جهان کفر کنونی است/عدم استقبال استان های معین اربعین در خدمات رسانی به خوزستان/طرح جامع چذابه رو به اتمام است

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۱:۲۲
کد خبر: ۹۱۳۱۲۸
همایش عظیم پیاده روی اربعین نماد قدرت تشیع علوی در جهان کفر کنونی است/عدم استقبال استان های معین اربعین در خدمات رسانی به خوزستان/طرح جامع چذابه رو به اتمام است
استاندار خوزستان گفت: استان های معین اربعین استقبال چندانی برای خدمت رسانی در خوزستان نداشتند و ما نیز به انتظار همراهی و کمک آنها نماندیم و به تعیین شهرستان های مختلف خوزستان برای معین هر دو مرز چذابه و شلمچه اقدام کردیم.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، غلامرضا شریعتی امروز پنج شنبه ۲۵ مهر ماه در جلسه ستاد اربعین خوزستان که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: امسال هم به لطف الهی توفیق خدمتگزاری و نوکری زایران حسینی و حضرت قمر بنی هاشم را در استان خوزستان در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه پیدا کردیم و به این افتخار می بالیم و خدا را شاکر هستیم.

او گفت: در طول این مدت تلاش ما بر این بوده که در مجموعه کمیته های طراحی شده و سازماندهی شده از ستاد اربعین کشور فعالیت کنیم و شرایط استان خوزستان را از بُعد کمی و کیفی به نحوی طراحی و مدیریت کنیم که زایران حسینی با رضایتمندی بهتر، دغدغه کمتر، اثربخشی فرهنگی بیشتر و تاثیرات معنوی بیش از گذشته، در این سفر پر برکت و معنوی که نماد قدرت تشیع علوی در جهان کفر کنونی است، شرکت کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مرز های شلمچه و چذابه برای تهیه طرح های جامع همراه با اقدامات کارشناسی و علمی  تلاش شده است، افزود: به حمدلله طرح جامع چذابه رو به اتمام است و اداره کل راه و شهرسازی، امسال نسبت به سال گذشته در زمینه های زیرساخت، راه ها، خط کشی، ایمن سازی، اصلاح و تعمیرات بسیار فعال تر ظاهر شدند و تقریبا چیزی از چهار خطه شدن مسیر اهواز به چذابه باقی نمانده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه طرح چهاربانده شدن مسیر اهواز به چذابه قرار بود سال گذشته به اتمام برسد، بیان کرد: بارش نزولات آسمانی و آسیب های ناشی از سیل به مسیرها باعث کندی کار شد ولی بعد از آن با تلاش بسیار به لطف خداوند مسیرها ترمیم و جاده نیز گسترش پیدا کرد تا شرایط متفاوت تری را نسبت به سال های گذشته داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه با عنایت خداوند و تدبیر دولت در امر حذف ویزا در سفر به کشور عراق، شاهد رضایتمندی مردم از تسهیل شرایط برای زیارت عتبات و عالیات هستیم، توضیح داد: اگر چه حضور این جمعیت کار را برای خدمات رسانی سخت تر کرده بود اما همه امکانات از جمله محل استراحت، پارکینگ ها و افزایش تعداد مواکب را برای رضایتمندی مردم بسیج کردیم تا در زمینه زیرساختی برای تامین آب، برق، فاضلاب، مباحث گذرنامه ای، بهداشت و درمان با مشکلی مواجه نشویم.

شریعتی با بیان اینکه استان های معین استقبال چندانی برای خدمت رسانی در خوزستان نداشتند، تاکید کرد:   ما در خوزستان به انتظار همراهی و کمک آنها نماندیم و برای مدیریت بهتر جمعیت انبوه زایران حسینی نسبت به تعیین شهرستان های مختلف خوزستان برای معین هر دو مرز چذابه و شلمچه اقدام کردیم.

استاندار خوزستان گفت: استان فارس، شهرداری شیراز و تهران قابل قبول ظاهر شدند ولی سایر استان ها آن طور که باید و شاید حضور پررنگی نداشتند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تمام دستگاه های استانی، مرزبانی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری ها، منطقه آزاد اروند، پتروشیمی های ماهشهر، اداره کل بندر و دیگر نهادها پای کار آمدند و در کمترین زمان ممکن ساماندهی جمعیت انبوه وارد شده به مرزها(زمان نبود اتوبوس برای حمل و نقل زایران در عراق)  مدیریت شد.

در پایان با اشاره به انتقال هشت هزار پُرس غذا در هر وعده روزانه و همچنین تعداد زیادی آب معدنی به کشور عراق گفت: پخش فرآورده های نفتی با کمترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز اتوبوس ها را تامین و گمرک نیز بدون فوت وقت تشریفات گمرکی خروج خودروها برای انتقال و جا به جایی زایران حسینی در خاک عراق را انجام داد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز