معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد:

تسهیلات لازم برای انتقال زوار به سراسر کشور فراهم شده است/زایرین به قوانین کشور عراق احترام بگذارند

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۵:۳۵:۲۱
کد خبر: ۹۱۳۱۳۱
تسهیلات لازم برای انتقال زوار به سراسر کشور فراهم شده است/زایرین به قوانین کشور عراق احترام بگذارند
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: زایران به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حسین علی امیری امروز پنج شنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راهپیمایی عظیم اربعین مشخص شد که علاقه‌مندان امام حسین(ع) فقط مسلمانان نیستند و در این راهپیمایی شاهد حضور مردم از کشورهای مختلف هستیم.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های راهپیمایی عظیم اربعین این است که این راهپیمایی دولتی نیست، گفت: این راهپیمایی مردمی است و خود مردم آن را اداره و برگزار می‌کنند و دولت صرفا در حد ایجاد امنیت و تسهیل‌گری عمل می‌کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: مدیریت چند میلیون زایر در یک مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست و باید در این زمینه از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی تشکر کرد.

امیری با اشاره به رشد دو برابری جمعیت زایران اربعین، بیان کرد: خوشبختانه هر ساله نسبت به سال قبل از این همایش عظیم پیاده روی با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: برگزارکنندگان اربعین شرایط را به خوبی اداره کرده‌اند و در این زمینه مشکل خاصی را در مرزها مشاهده نکردیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن توصیه به زایران اربعین برای رعایت مقررات دولت عراق، گفت: زایران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

او ادامه داد: در مرزهای ایران تسهیلات لازم برای اعزام زایران به سراسر کشور فراهم شده است و از این رو زایران برنامه‌ریزی خود را به نوعی انجام دهند که پس از زیارت به کشور بازگردند تا در عراق با تراکم جمعیت مواجه نشویم.

امیری در پایان افزود: از دولتمردان کشور عراق و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و به ویژه مردم این کشور برای همکاری‌ها و برپایی مواکب تشکر می‌کنم. آن‌ها با خدماتی که به زایران ایرانی ارائه می‌کنند، برادری و اخوت را به اوج اعلا رسانده‌اند.

لازم به ذکر است که حسین علی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور امروز با سفر به خوزستان وارد مرز چذابه شد و در جریان آخرین اقدامات انجام گرفته در زمینه خدمات‌رسانی به زایران اربعین حسینی قرار گرفت و از نزدیک نحوه خدمت‌رسانی مواکب را بررسی کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما