دبیر شورای عالی امنیت ملی در شلمچه بیان کرد:

تبدیل خط خون به خط مودت بین ایران و عراق/جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون زایر رکوردی تاریخی و سیگنالی قوی برای بدخواهان و تحریم کنندگان ملت ایران است/خوزستانی ها مردمی معتقد و حسینی هستند

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۲۰:۰۷
کد خبر: ۹۱۳۳۵۶
تبدیل خط خون به خط مودت بین ایران و عراق/جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون زایر رکوردی تاریخی و سیگنالی قوی برای بدخواهان و تحریم کنندگان ملت ایران است/خوزستانی ها مردمی معتقد و حسینی هستند
نماینده رهبری و دبیر شورای علی امنیت ملی گفت: جا به جایی سه میلیون و ۳۰۰ هزار زایر از نقاط مختلف کشور در مدت زمانی محدود، آن هم در شرایطی که در تحریم به سر می بریم، سیگنالی قوی برای بدخواهان ایران است.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، دریابان علی شمخانی امشب در نشست ستاد هماهنگی اربعین خوزستان که با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسوولان کشوری و استانی و منطقه ایی در  پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: امسال میلیون‌ها زایر از ایران و سایر کشورها در این همایش بزرگ حضور پیدا کردند و هیچ مشکل امنیتی نه در ایران و نه در عراق ایجاد نشد.

او با بیان اینکه بازگشت زوار اربعین به دلیل فرهنگ بالای مردم ایران به خوبی در حال انجام است، گفت: تمهیدات اندیشیده شده برای جا به جایی سه میلیون و ۳۰۰ هزار زایر از شرق تا جنوب مرزهای کشور در مدت زمانی محدود، اقدامی بسیار بزرگ است آن هم در شرایطی که در تحریم به سر می بریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ما همواره فعل توانستن را به خوبی صرف کردیم، افزود: این اقدام بزرگ و وسیع در ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، لجستیکی، بهداشتی، جا به جایی زایران در این اربعین هم در حال انجام است که امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده تمامی زوار به سلامت به خانه های خود باز گردند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به رشد جمعیت زایرین اربعین نسبت به سال های گذشته، بیان کرد: جا به جایی این تعداد زایر از مرزهای کشور یک رکورد تاریخی برای ایران محسوب می شود و قطعا این موفقیت با تلاش پیدا و پنهان مردم و نهادهای دولتی حاصل شده است.

شمخانی با بیان اینکه ثبت این رکورد یک علامت در زمینه انسجام ملی است، تصریح کرد: این رکورد سیگنالی قوی برای بدخواهان ایران است چرا که مردم نشان دادند نه تنها از باورهایشان دست بر نمی دارند بلکه آن را با سایر ملت ها از جمله عراق و دیگر مردمانی که از کشورهای دیگر می آیند به اشتراک می گذارند و همه این موارد در امنیتی بالا به دست آمده است.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از باورهای دینی  خود نمی کشد، افزود: جمهوری اسلامی تا زمانی که به عاشورا و امام حسین و کربلا پایبند است هیچ چیز نمی تواند آن را دچار دردسر کند و هیچ مشکلی هم نمی تواند مانع از آن شود که این همایش عظیم حسینی با شکوه تر و بهتر از قبل برگزار نشود.

دریابان شمخانی بیان کرد: به رغم نا آرامی های اخیر در عراق، اما شاهد آن هستیم که بیش از سه میلیون زایر ایرانی و بیش از ۲۰۰ هزار زایر خارجی از مرزهای چهار گانه جمهوری اسلامی در این راهپیمایی شرکت کرده اند و این بار نیز این مراسم با شکوه تر از سال های قبل در حال برگزاری است، چرا که مردم متوجه شده اند که برخی عمدا نمی خواهند این حرکت منسجم ادامه داشته باشد و با حضور خود نقشه بد خواهان را نقش بر آب کرده اند.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه یک اقتدار فرهنگی خوبی در جغرافیای ایران در حال شکل گرفتن است، تصریح کرد: خیلی ها  تلاش کردند تا جریان تکفیری را در خوزستان راه بیندازند، اما نتوانستند. زیرا خوزستانی ها مردمی معتقد و حسینی هستند و همواره در ایام اربعین موکب برپا می کنند و به زوار اباعبدالله خدمت می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت مناسب خدمات رسانی در شلمچه، افزود: پایانه مرزی شلمچه شاید از لحاظ پذیرش زایر پس از پایانه مهران قرار دارد اما به لحاظ زیر ساختی و خدمات دهی نخستین پایانه کشور است و این مهم می تواند به مثابه یک الگو در نظر گرفته شود.

دریابان شمخانی با بیان اینکه زایران ایرانی به کشوری می روند که زمانی علیه ما آتش گشوده بود چرا که در آن زمان سایه یک فرد شرور بر سر آن کشور بود، تصریح کرد: در گذشته رژیم صدام در عراق حاکم بود و روابط همسایگی ما مبتنی بر میل و خواسته استکبار جهانی بود، اما امروز امام حسین(ع) خط خون را به خط مودت تبدیل کرده است و اکنون برادری بین دو ملت موج می زند.

او ادامه داد: از همه اعم از نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی، سپاه و وزارت امور خارجه که توانستند این رکورد را به نام خود ثبت کنند و امنیت را برقرار سازند تا زایرین بدون درد سر به زیارت برود تشکر و  قدردانی می کنم.

شمخانی در پایان با اشاره به اینکه اربعین در آغاز راه است و در حال جوانه زدن است، افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای برگزاری بهتره پیاده روی اربعین وجود دارد، اربعین مدافع مظلوم ترین ملت ها و مخالف ظالم ترین حاکمیت ها است، سنی و مسلمان همه و همه به اربعین و امام حسین(ع) باور دارند و این حرکت باید به محوری برای آزادی خواهی و دفاع از خون مردم مظلوم فلسطین و تجمع ضد صهیونیستی تبدیل شود

 

 

 

 

 

نظر شما