معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد:

حاشیه نشینی علت عمده آسیب های اجتماعی در اهواز است

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۹:۴۴:۵۶
کد خبر: ۹۱۵۶۳۷
حاشیه نشینی علت عمده آسیب های اجتماعی در اهواز است
معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: حاشیه‌نشینی در اهواز بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی را تغذیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، یعقوب شلیش پور عصر امروز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت خانوارهای منطقه مسکونی در معرض خطر منطقه"منبع آب" اهواز اظهار کرد: در بحث حاشیه‌نشینی دو موضوع مد نظر قرار می‌گیرد که یکی از این مباحث، بحث معیشتی و موضوع دیگر در زمینه پیشگیری است.

او گفت: اتفاقی که اکنون در منبع آب رخ می‌دهد، این است که با جابه‌جایی اهالی این منازل به شهر رامین، باز هم حاشیه‌نشینی ایجاد می‌شود.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: با مستقر کردن خانوارهای منبع آب در محلی که زیرساخت‌های لازم را ندارد، مفهوم حاشیه‌نشینی از بین نمی‌رود.

شلیش پور با بیان این که حتی ممکن است حوزه آسیب‌های اجتماعی در این مناطق وسعت یابد، گفت: بنابراین باید به موضوع معیشتی و پیشگیری توجه شود.

او با بیان این که حاشیه‌نشینی در اهواز بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی را تغذیه می‌کند، اضافه کرد: معمولا افرادی که حاشیه‌نشین شده‌اند، گرفتار فقر می شوند در نتیجه باید توجه شود جابه‌جایی خانوارهای منبع آب چه میزان می‌تواند در کاهش چرخه فقر تاثیر داشته باشد.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: در بحث منبع آب علاوه بر جابه‌جایی اهالی این خانوارها باید به بحث فرهنگی، اجتماعی جابه‌جایی آنها نیز توجه کرد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز