رییس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان خبر داد:

اضافه دریافت ۵ میلیونی بیمارستان خصوصی اهواز به بیماران بازگشت داده شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۵:۳۵:۲۴
کد خبر: ۹۱۶۶۳۲
اضافه دریافت ۵ میلیونی بیمارستان خصوصی اهواز به بیماران بازگشت داده شد
رییس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان از اشتباه محاسباتی صورت گرفته توسط یکی از بیمارستان های خصوصی در اهواز خبر داد.

کیوان بابادی امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تاکید بیمه سلامت خوزستان مبنی بر صیانت از حقوق بیمه شدگان، به ویژه اقشار کم برخوردار و ضعیف و همچنین تعامل سازنده با ارایه دهندگان خدمات سلامت که از وظایف ذاتی حوزه نظارت و بازرسی و جزو تکالیف ویژه مجموعه بیمه سلامت است، سبب شد تا با دقت عمل از تضعیع حقوق بیماران جلوگیری کنیم.

 او گفت: با پیگیری و بررسی های فنی کارشناسی از دیدگاه رسیدگی به اسناد پزشکی، با کنترل اسناد و مدارک پزشکی بیماران توسط اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان و حوزه نظارت بیمه تکمیلی آتیه سازان، متوجه خطای محاسباتی توسط یکی از بیمارستان های خصوصی در اهواز شدیم.

رییس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان با اشاره به ارزیابی فنی در خدمات فوق تخصصی از نظر رعایت استانداردهای ارایه خدمت، افزود: نقطه آغاز پذیرش بیمار به عنوان خط اول، نحوه ارایه خدمت به عنوان خط واسط و بعد از ترخیص کنترل بر هزینه درمان درخواست شده از بیمار با توجه به صورتحساب ارایه شده به بیمه تکمیلی و چیدمان پازل های سه گانه پذیرش، ارایه خدمت و تطابق هزینه درمان با سرویس دریافتی فوق تخصصی توسط حوزه نظارت بیمه سلامت و کارشناس فنی آتیه سازان منجر به بروز این مغایرت شد.

بابادی بیان کرد: در نهایت اشتباه محاسباتی بیمارستان مذکور در اخذ کد اضافی خدمت به علت تغییر در ارزش نسبی کدهای مربوطه موجب دریافت مبلغی بالغ بر ده میلیون ریال از هر بیمار شده بود.

رییس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان در پایان تصریح کرد: چهارشنبه یکم آبان ماه با اطلاع به همراهان بیماران بستری شده و مراجعه آنها به واحد محاسبات بیمارستان بیش از 50 میلیون ریال به 5 بیمار برگشت داده شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز