مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان مطرح کرد:

سیلاب ۹۸ و تهدیدات آمریکا اهمیت پدافند غیرعامل را ثابت کرد/دفع ۳۰۰ حمله سایبری خارجی به کشور در سال ۹۸/فشار اقتصادی سلاح بُرنده دشمن در برابر مقاومت ملت ایران

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۶:۳۸:۴۱
کد خبر: ۹۱۶۶۵۲
سیلاب ۹۸ و تهدیدات آمریکا اهمیت پدافند غیرعامل را ثابت کرد/دفع ۳۰۰ حمله سایبری خارجی به کشور در سال ۹۸/فشار اقتصادی سلاح بُرنده دشمن در برابر مقاومت ملت ایران
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: در کشور دو حادثه مهم باعث شد که اهمیت پدافند غیرعامل احساس شود، یکی تهدیدات آمریکا و دومین حادثه سیل بود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سعید فیوضی عصر امروز در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل از 8 تا 14 آبان ماه امسال برگزار می شود و شعار این هفته در سال جاری"پدافند غیرعام، مقاومت و بازدارندگی، و رونق تولید" است.

او گفت: برای هفته پدافند غیرعامل ۱۸۴ برنامه در سراسر استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۹۶ برنامه در قالب برگزاری مانور و همایش است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان افزود: روز شنبه ۱۱ آبان‌ماه نیز زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس نواخته می‌شود و روز یکشنبه ۱۲ آبان همایشی با موضوع پدافند غیرعامل در فرمانداری اهواز برگزار خواهد شد.

فیوضی بیان کرد: همچنین در شرکت مناطق نفت خیز جنوب، سازمان آب و برق و فرمانداری‌ها، همایش‌ها و برنامه‌هایی اجرا خواهد شد. رزمایش زیستی نیز با همکاری استانداری در دزفول برگزار می‌شود.

 او ادامه داد: در کشور دو حادثه مهم باعث شدند که اهمیت پدافند غیرعامل احساس شود، یکی تهدیدات آمریکا و دومین حادثه سیل بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان اضافه کرد: پس از تهدید آمریکا برای همه ثابت شد که تاسیسات و زیرساخت‌های کشور در برابر حمله سایبری ایمن‌سازی شدند.

فیوضی افزود: در زمان جنگ، مکان‌های مهم و حساس را بمباران می‌کردند اما اکنون از حملات سایبری علیه تاسیسات مهم کشور استفاده می‌شود.

او بیان کرد: امسال حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ حمله سایبری از طرف دشمنان به کشور انجام شد که بیشتر این حملات دفع شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان تصریح کرد: رویکرد دشمنان تغییر کرده است و امروزه به جای استفاده از اسلحه از دلار استفاده و نظام اقتصادی را مختل می‌کنند.

به گفته فیوضی یکی از مولفه‌های مهم دشمن ایجاد نارضایتی و سپس نا امنی است و در مقطع کنونی فشار اقتصادی یکی از بُرنده‌ترین سلاح‌ها در مقابل مقاومت مردم است.

او ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با اقدامات مسلحانه سعی کردند، کشور را تضعیف کنند اما وقتی متوجه شدند از این راه نمی‌توانند به هدف خود برسند، درصدد برآمدند تا با اقدامات غیرمسلحانه و از طریق پدافند غیرعامل، کشور را تضعیف کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان یادآور شد: در سال ۸۱ نیز رهبر انقلاب تایید کردند که باید با دشمنان از طریق پدافند غیرعامل مقابله کرد و در سال ۹۲ به شکل دستورالعمل ابلاغ شد.

فیوضی بیان کرد: در پدافند غیرعامل، دشمن از روش‌های فناورانه و غیر مسلح اقدام می‌کند و از طریق دانش محوری نیز وارد عمل می‌شود.

او ادامه داد: مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل، حفظ جان مردم، صیانت از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور و استمرار خدمات پایداری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با انتقاد از کم توجهی به پدافند غیرعامل در کشور، گفت: پدافند غیرعامل برای مردم شناخته شده نیست.

فیوضی درباره تفاوت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توضیح داد: تفاوت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این است که در پدافند غیرعامل، عوامل انسانی دخیل هستند و به قصد وارد کردن ضربه به منافع ملی صورت می‌گیرد اما در مدیریت بحران، حوادث طبیعی دخیل هستند.

او با اشاره به سابقه طولانی پدافند غیرعامل در جهان ‌و جوان بودن آن در ایران، یادآور شد: در کشورهای اروپایی پدافند غیرعامل حدود ۸۰ سال قدمت دارد، اما در کشور ما قدمت آن به ۱۵ یا ۱۶ سال می‌رسد.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان دستگاه‌های ما در برابر حملات سایبری آمادگی دارند و اقدامات خوبی انجام شده است.

فیوضی اضافه کرد: ما به دنبال ایمن‌سازی هستیم، باید کاری کنیم تا در مقابل حملات دشمنان مصون بمانیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: در استان خوزستان شرکت‌هایی که زیرساخت‌های مهم دارند به پدافند غیرعامل توجه ویژه‌ای دارند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز