معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان خبر داد:

۳۰ هزار دانش آموز خوزستانی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند/گردشگری دفاع مقدس رونق اقتصادی را در خوزستان رقم زده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۹:۱۲
کد خبر: ۹۲۰۶۰۷
۳۰ هزار دانش آموز خوزستانی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند/گردشگری دفاع مقدس رونق اقتصادی را در خوزستان رقم زده است
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: امسال ۶۰۰ هزار دانش آموز از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس خوزستان بازدید می کنند که سهم خوزستان ۳۰ هزار دانش آموز است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سرهنگ میر عبدالرضا مراد حاجتی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته راهیان نور اظهار کرد: هر سال از مهر ماه اعزام کاروان های راهیان نور به خوزستان آغاز می شود، اما امسال به دلیل اربعین و بسیج همه امکانات، تجهیزات، اتوبوس های سپاه برای جابه‌جایی زایران اربعین به تاخیر افتاد.

او گفت: اعزام کاروان های راهیان نور امسال از ۲۵ آبان ماه در خوزستان و از مسجدسلیمان آغاز می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: جمعیتی بین ۴ تا ۶  میلیون نفر در قالب کارون های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب سفر می کنند اما سال گذشته به دلیل سیلاب، آمار کاروان های راهیان نور افت کرد و نظر خودمان این بود که وارد نشوند تا آسیب نبینند.

حاجتی بیان کرد: در سپاه ۱۶ کمیته برای خدمات رسانی به کاروان های راهیان نور تشکیل شده و در استان کمیته های متناظر را داریم.

او ادامه داد: ۶۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس در خوزستان بازدید می کنند و سهمیه دانش آموزی خوزستان برای کاروان های راهیان نور ۳۰ هزار نفر است و دانش آموزان اول و دوم متوسطه هم مورد نظر هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان اضافه کرد: اردوگاه های بسیار مجهزی توسط سپاه حضرت ولی عصر(عج) برای اسکان زایران کاروان های راهیان نور آماده شده است و همه کاروان های راهیان نور در پادگان شهید مسعودیان اسکان داده می شوند.

حاجتی افزود: کاروان های راهیان نور از یادمان های هویزه و شلمچه و جهاد عشایر بازدید می کنند.

 او گفت: در مرحله نخست خواهران به مناطق عملیاتی اعزام می شوند و اعزام برادران در مرحله دوم صورت می گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: از مدرسه تا اردوگاه مسوولیت دانش آموزان با آموزش و پرورش و در اردوگاه سپاه مسوول دانش آموزان و حفاظت از آنها است و وقتی از اردوگاه خارج می شوند دوباره مسوولیت به آموزش و پرورش محول می شود.

حاجتی با تاکید بر اینکه حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس در راستای گردشگری دفاع مقدس، رونق اقتصادی خوزستان را به دنبال داشته، بیان کرد: گردشگری دفاع مقدس موجب رونق  و رفع فقر در مناطق همجوار و حاشیه یادمان های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان تصریح کرد: تاکید شده که فقط از کالاهای تولید داخل استان برای کاروان های راهیان نور استفاده شود.

حاجتی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰۰ تبعه خارجی از کشورهای مختلف از یادمان های دفاع مقدس خوزستان بازدید کردند، افزود: دولت باید بیشتر به گردشگری دفاع مقدس توجه کند و گردشگری دفاع مقدس می تواند به رونق اقتصاد در خوزستان کمک کند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز