استاندار خوزستان بیان کرد:

شهرداری به دنبال ایجاد عدالت و توسعه متوازن مناطق باشد/برخی مدیران نفتی دیدگاه توسعه‌ای به خوزستان ندارند

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۳:۴۷:۴۴
کد خبر: ۹۲۲۴۹۴
شهرداری به دنبال ایجاد عدالت و توسعه متوازن مناطق باشد/برخی مدیران نفتی دیدگاه توسعه‌ای به خوزستان ندارند
استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرداری اهواز به دنبال ایجاد عدالت و توسعه متوازن مناطق باشد گفت: این مساله علاوه بر ایجاد عدالت سبب افزایش درآمدهای شهرداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در آیین بهره برداری از فرهنگسرای فرهنگی ورزشی غدیر در منطقه کوی علوی اهواز اظهار کرد: یکی از گلایه‌های مجموعه شهرداری در اهواز نبود مطابقت هزینه‌های شهر با درآمدها است که باید بررسی شود چرا در سایر کلانشهرها مانند شیراز و اصفهان درآمدها برای هزینه‌های شهر کافی است اما در اهواز با کمبود اعتبارات شهری روبه‌رو هستیم.

او گفت: در سایر کلانشهرها مانند تبریز و اصفهان توازن منطقه‌ای را برقرار کرده اند از این رو طبقه متوسط و بالای جامعه برای ساخت و ساز در نقاط مختلف شهر ربط دارند و همین مساله باعث افزایش درآمدهای شهرداری می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: در اهواز شاهد ایجاد توازن در مناطق مختلف نیستیم از این‌رو گردش مالی در چند منطقه محدود خلاصه شده است لذ باید ارزش افزوده در سایر مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان، احداث پروژه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در نقاط کم برخوردار را راهی برای افزایش ارزش افزوده آن مناطق دانست و تصریح کرد: شهرداری نباید تنها به دنبال ایجاد درآمد باشد بلکه با رسیدگی به همین مناطق کم برخوردار می‌تواند در آینده به منابع مالی ناشی از افزایش ارزش افزوده دست پیدا کند.

او افزود: باید به شاخص های توسعه در مناطق مختلف اهواز توجه شود تا شاهد ایجاد عدالت باشیم؛ ایجاد عدالت و توازن در مناطق مختلف وظیفه ما مسوولان است.

برخی مدیران نفتی دیدگاه توسعه‌ای به خوزستان ندارند

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره انتقاد شهردار از بی تفاوتی وزارت نفت نسبت به خوزستان و کلانشهر اهواز، بیان کرد: خوزستان خاستگاه تولید نفت است و انتظار می رود شرکت نفت گام هایی برای تسهیل مدیریت شهری در این کلانشهر بردارد.

شریعتی با بیان اینکه وزیر نفت در زمان بروز تداخل میان منافع شهری و تولید نفت به دنبال ارایه راهکارهایی است تا ضمن عدم آسیب رسانی به تولید نفت به عنوان یک سرمایه ملی، شهر اهواز نیز توسعه یابد، افزود: وزیر نفت در روزهای آینده برای پیگیری بخشی از مشکلات ایجاد شده در همین حوزه به خوزستان سفر می کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان یادآور شد: وزارت نفت در جریان سیل امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان به کار گرفت پس از آن نیز تعمیر مدارس و خانه های بهداشت مناطق نفتخیز درگیر سیل را عهده دار شد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: نمی توان گفت شرکت نفت هیچ سهمی به کلانشهر اهواز پرداخت نمی کند، به هرحال منابعی در قالب ارزش افزوده و حق آلایندگی پرداخت می شود اما توقع مجموعه شهرداری فراتر است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز