استاندار خوزستان بیان کرد:

اکتشاف میدان های نفتی جدید ادامه دارد/افزایش نقش خوزستان در رونق اقتصادی کشور/نفت باید محور توسعه خوزستان شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۹:۴۸:۰۷
کد خبر: ۹۲۲۶۳۹
اکتشاف میدان های نفتی جدید ادامه دارد/افزایش نقش خوزستان در رونق اقتصادی کشور/نفت باید محور توسعه خوزستان شود
استاندار خوزستان با بیان اینکه اکتشاف نفت در خوزستان ادامه دارد، گفت: استحصال فقط ۲۰ درصد از میدان ۵۳ میلیارد بشکه ای کشف شده جدید، معال کل میدان های نفتی کشف شده در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با با اشاره به اعلام خبر اکتشاف میدان جدید نفتی در خوزستان از سوی رییس جمهور اظهار کرد: میزان برآورد در جای این میدان جدید ۵۳ میلیارد بشکه نفت است.

او گفت: چنانچه با تکنولوژی های نوین این استحصال انجام شود می توان حدود ۲۰ درصد از آن یعنی ۱۱ میلیارد بشکه را استخراج کرد که این عدد معادل کل میدان‌های نفتی کشف شده در خوزستان است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم با بهره برداری صحیح از این منبع خدادادی شاهد رونق و شکوفایی کشور و استان باشیم، افزود: با کشف این میدان جدید نفتی باز هم نقش خوزستان در رونق اقتصادی کشور افزایش یافت اما باید از نفت به عنوان محور توسعه خوزستان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه از ماه ها قبل در جریان کشف این میدان بودیم، بیان کرد: در آینده طبق گزارش‌های کارشناسی شده، نتایج برنامه‌ریزی و کشف دیگر میدان های نفتی اطلاع رسانی می شود.

شریعتی با بیان اینکه هیچ سهمی از ارزش افزوده نفت به خوزستان اختصاص نمی یابد، تصریح کرد: ارزش افزوده نفت در خوزستان می‌تواند منجر به رونق اقتصادی استان شود که در این راستا باید تلاش شود تا با ایجاد صنایعی همچون پالایشگاه‌ها که سبب افزایش ارزش افزوده استان می شوند، شرایط اشتغال و اقتصاد خوزستان فراهم شود.

لازم به ذکر است که رییس جمهوری در سفر امروز خود به استان یزد از کشف میدان نفتی جدید ۲۴۰۰ کیلومتر مربع در خوزستان خبر داده بود.

دکتر روحانی این میدان نفتی را از شهر بستان تا نزدیکی شهرستان امیدیه و با ۸۰ متر ضخامت اعلام کرد و گفت: اگر ضریب بازیافت از این میدان نفتی ۱۰ درصد باشد، این به معنای ۳۲۰ هزار میلیارد درآمد است و چنانچه ضریب بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز به‌دست می‌آوریم؛ بنابراین باید با علم، دانش و فناوری روز، رفاه و آسایش مردم را افزایش دهیم و با این روش راه و مسیر درست آینده را روشن سازیم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز