مدیرکل حوزه هنری خوزستان بیان کرد:

ارایه عناوین مختلف کتاب برای همه سلایق جامعه در نمایشگاه خوزستان

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۴:۳۴:۱۵
کد خبر: ۹۲۳۰۲۸
ارایه عناوین مختلف کتاب برای همه سلایق جامعه در نمایشگاه خوزستان
مدیرکل حوزه هنری خوزستان گفت: سعی شده همه سلایق، گروه های سنی و مخاطبان کتابخوانی پوشش داده شوند و کتاب مناسب در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی ظهر امروز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه کتاب"حال خوش خواندن" در کتابخانه مرکزی خوزستان در اهواز اظهار کرد: این نمایشگاه بهترین فرصت برای علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است که می توانند از آن بهره ببرند.

او گفت: برای همه سلایق جامعه در این نمایشگاه کتاب ارایه شده، البته دیدن برخی کتاب ها برای ما در این نمایشگاه دور از انتظار بود و کتاب های تخصصی خوبی در این نمایشگاه عرضه شده است.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان افزود: سعی شده همه سلایق، گروه های سنی و مخاطبان کتابخوانی پوشش داده شوند و کتاب مناسب در نظر گرفته شود.

طباطبایی با اشاره به انتشار کتاب در حوزه هنری بیان کرد: به طور مداوم هر دو هفته یک بار یک کتاب جدید در حوزه هنری رونمایی می شود.

او ادامه داد: این کتاب ها یا در حوزه ادبیات داستانی هستند یا شعر و یا در سایر حوزه هایی که مرتبط با سبک زندگی است.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان اضافه کرد: بیشتر سعی کردیم مخاطبان را در حوزه فرهنگ اجتماعی و اعتقادی ببینیم و مطالب و محتوای مورد نیاز آنها را در حوزه کتاب چاپ کنیم.

طباطبایی افزود: از مردم و هنرمندان می خواهیم به حوزه چاپ  و نشر کتاب های حوزه هنری توجه کنند چون این صنعت به شدت نیازمند توجه مردم و علاقه مندان به حوزه کتاب است.

او گفت: این یک ارتباط دو سویه است، یعنی وقتی ما این کار را تولید می کنیم باید به دست مخاطب خود برسد و اگر این اتفاق نیفتد کار عبث و بیهوده ای است.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان افزود: اصحاب هنر و رسانه و خبرنگاران سهم بسیار مهمی در انعکاس اطلاعات و اخبار فعالیت های حوزه هنری به مردم و مخاطبان دارند.

طباطبایی گفت: معتقدم که کتاب بیشترین تأثیر را بر تقویت جوامع دارد، برای این که همواره در دسترس است. با فضای مجازی تفاوت بسیاری دارد، نه باتری آن تمام می شود و نه به چیز دیگری نیاز دارد.

او با اشاره به رونمایی از کتاب"نسیم دعا"، یادآور شد: کتاب"نسیم دعا" مجموعه سه جلدی است که جلد نخست آن شرح منظوم و شعرگونه دعای ابو حمزه ثمالی و جلد دوم ‌ و سوم آن هم شرح منظوم دعای ندبه و دعای کمیل است.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان ادامه داد: سابقه شعر و ادبیات در کشور ما بیش از هزار سال است و انس و الفت و آمیختگی فرهنگ ما با ادبیات و شعر و داستان ارتباطی ناگسستنی است.

طباطبایی در پایان افزود: اگر اهل مطالعه باشیم در هر فرصتی می توان کتاب را مطالعه کرد و می توانیم به اندوخته هایمان اضافه کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز