مدیر گروه پیشگری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

ابتلای بیش از ۹ هزار نفر به دیابت در جنوب غرب خوزستان

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۳:۱۲:۴۷
کد خبر: ۹۲۳۶۴۶
ابتلای بیش از ۹ هزار نفر به دیابت در جنوب غرب خوزستان
مدیر گروه پیشگری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از جمعیت بیش از 265 هزار نفری بالای 30 سالِ محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان 9 هزار و 401 نفر به دیابت مبتلا هستند.

مهرداد پاریان زیتونی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد یادشده سه هزار و 251 نفر توسط پزشک ویزیت شده‌اند.

او میزان شیوع دیابت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان را سه و نیم درصد عنوان کرد و گفت: درصد مراقبت از بیماران دیابتی در این منطقه 34 و نیم درصد بوده است.

مدیر گروه پیشگری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است. بیش از 425 میلیون نفر از مردم 20 تا 79 سال جهان مبتلا به دیابت هستند.

این پزشک با اشاره به این مهم که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 تعداد بیماران بالغ بر 522 میلیون نفر برسد، بیان کرد: سالانه چهار میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. از طرف دیگر 392 میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که در صورت عدم مداخله موثر اغلب آن‌ها مبتلا به دیابت خواهند شد.

پاریان زیتونی تصریح کرد: در حال حاضر حداقل 11 درصد جمعیت بالای 25 سال کشورمان مبتلا به دیابت هستند و حداقل 25 درصد آنان از بیماری خود آگاه نیستند، در این بین جمهوری اسلامی ایران متعهد شده که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف نماید.

مدیر گروه پیشگری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی را در رفع عوامل خطر قابل تغییر برای دیابت نوع دو بازی می‌کنند، باید با آموزش و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه مناسب باعث افزایش کیفیت زندگی خانواده‌ها شویم. به همین دلیل شعار روز جهانی دیابت«از خانواده خود محافظت کنید» (Protect your Family) نام گذاری شده است.

لازم به ذکر است که به منظور آگاهی عموم هموطنانمان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی، همانند سال‌های گذشته روزهای 18 لغایت 24 آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز