معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

پیشگیری از آنفلوانزا با ورود به ماه‌های سرد سال/ ثبت ۷۲۰ بیمار مشکوک به شبه آنفلوانزا در یک ماه اخیر

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۴:۵۴:۲۲
کد خبر: ۹۲۴۰۸۹
پیشگیری از آنفلوانزا با ورود به ماه‌های سرد سال/ ثبت ۷۲۰ بیمار مشکوک به شبه آنفلوانزا در یک ماه اخیر
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان توصیه‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا با توجه نزدیک شده به ماه‌های سرد سال، بیان کرد.

آرش یلالی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان اظهار کرد: شست‌وشوی دست‌ها به خصوص بعد از سرفه کردن، عطسه کردن و دست‌زدن به بینی و دهان، پوشاندن دهان در زمان سرفه یا عطسه کردن و استفاده از دستمال کاغذی و معدوم‌ساختن صحیح آن بعد از هر بار مصرف از جمله راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا هستند.

او پرهیز از حضور در اماکن تجمعی و شلوغ در موقع بیماری، ماندن در منزل و پرهیز از تماس با دیگران در هنگام بیماری و استفاده از درمان طبی مناسب با نظر پزشک را از دیگر توصیه‌های لازم برای عدم ابتلا به بیماری یادشده برشمرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بر اساس اطلاعات سامانه مراقبت سندرمیک تعداد بیماران مشکوک به آنفلوانزا مراقبت‌شده در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای مهر ماه تا کنون 720 نفر شبه‌آنفلوانزا و تعداد موارد مراقبت‌ شده شدید تنفسی و بستری بیمارستانی که نمونه‌گیری آنفلوانزا از آنها تهیه شده است 61 نفر بوده است.

یلالی بیان کرد: با ورود به ماه‌های سرد سال ضرورت آموزش و بازآموزی نیروهای فنی و عملیاتی و عموم مردم با استفاده از روش‌های غیردارویی در حال انجام است.

او به برخی از اقدامات انجام‌ شده برای پیشگیری از آنفولانزا اشاره کرد و افزود: برگزاری یک جلسه آموزشی ویژه توسط مدیران گروه‌های آموزشی برای رده‌های آموزش(دانشجویان، متخصصان)، بالاخص افرادی که دوره آموزشی خود را در بیمارستان یا مراکز آموزشی در طی ماه‌های سرد سال می‌گذرانند و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای تمامی اساتید از جمله این اقدامات هستند.

یلالی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای پرسنل پزشکی و پرستاری و سایر رده‌های ارایه خدمات در زمینه بیماری‌های واگیر حاد تنفسی، آموزش و اطلاع‌رسانی به جمعیت دانشجویی تحت پوشش در زمینه راه‌های انتقال، گسترش، کنترل، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی حاد واگیر با تاکید بر بیماری آنفلوانزا نیز اجرایی خواهند شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان بیان کرد: هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عمومی، بکارگیری ظرفیت داوطلبان از جمله رابطان و سفیران سلامت محلات و استفاده از ظرفیت صدا و سیمای محلی و استانی نیز از اهم برنامه‌های در نظر گرفته شده در این فصل هستند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز