امام جمعه دزفول:

رهبر معظم انقلاب با بیانات خود مردم را از سردرگمی نجات دادند و آرامش را در جامعه حاکم کردند

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۷:۵۹
کد خبر: ۹۲۵۶۷۲
رهبر معظم انقلاب با بیانات خود مردم را از سردرگمی نجات دادند و  آرامش را در جامعه حاکم کردند
امام جمعه دزفول با اشاره به برخی نا آرامی‌ها در پی افزایش نرخ بنزین گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود مردم را از سردرگمی خارج و آرامش را در جامعه حاکم کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول در سالن جلسات شهرداری شهر امام(ره) افزود: رهبر معظم انقلاب در درس خارج از فقه با بیانات خود پیرامون طرح اصلاح قیمت بنزین همه را روشن کردند.

وی اظهارداشت: فرموده معقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من کارشناس نیستم ولی نظر سه قوه باید اجرا شود نشان داد که حاکمیت ما حاکمیت یکسانی است البته بر این موضوع هم تاکید داشتند که می‌شد طرح را به گونه بهتری اجرا کرد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه قانون غلط بهتر از بی‌قانونی است، از حافظان امنیت و نیروهای انتظامی در کنترل حوادث اخیر تشکر کرد و افزود: مردم خیلی زود صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

وی گفت: برخی افراد قبل از اعلام سهمیه‌بندی بنزین برای اغتشاش برنامه‌ داشتند و صف معترضان واقعی از آنها جدا است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی نهاد امامت جمعه را فریاد بلند مردم دانست و افزود: این نهاد مقر مطالبات مردمی است لذا برای بیان و پیگیری این مطالبات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با گلایه از برخی تصمیمات مسئولان اظهارداشت: میزان افزایش حقوق درنظر گرفته شده برای کارمندان، حقوق بگیران و کارگران با افزایش ۳۰۰ درصدی بنزین تناسبی ندارد لذا از مسئولان انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری‌های خود بیشتر اقشار جامعه را ببینند.

وی با بیان اینکه دزفول در روزهای اخیر نسبت به سایر شهرها وضعیت بسیار آرام‌تری داشت، افزود: صدا وسیما تصاویر ناآرامی‌های یکی از شهرهای همجوار را با دزفول یک کاسه کرده بود و این حس را به مخاطب القا می‌کرد که دزفول نیز وضعیت مشابهی دارد.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از مسئولان شهرستان بدلیل کم‌توجهی به حوزه فرهنگ اظهار داشت: بخش فرهنگ مظلوم است و متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

وی افزود: انقلاب ما فرهنگی بود لذا از مسئولان انتظار می‌رود تلاش بیشتری برای رفع مشکلات فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی جامعه دانست و افزود: مجموعه‌های فرهنگی متعددی در مصلای دزفول راه اندازی شده و قرار است چند قرارگاه دیگر نیز راه اندازی شود.

وی با اشاره به وجود هیات‌ها و مجموعه‌های فرهنگی ارزشمند در دزفول ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌های فرهنگی شهر دزفول وجود یک جریان پیدا و پنهان است که هیچ اقدام فرهنگی را بر نمی‌تابد.

امام جمعه دزفول درخصوص برگزاری کنگره شهیده عصمت پورانوری شهیده شاخص این شهرستان گفت: باید فضاسازی شهری برای برگزاری این کنگره انجام و برای پخش ملی آن با صدا وسیما مکاتبه شود.

وی شهیده پورانوری را از افتخارات دزفول دانست و افزود: کنگره بزرگداشت این شهیده ملی است لذا باید برنامه‌های متناسب با جایگاه و شان وی برگزار شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم ایجاد کارگروه مهندسی فرهنگی شهرستان دزفول گفت: این کارگروه باید به برنامه‌ها و امور فرهنگی شهرستان نظم و انسجام دهد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌های فرهنگی برای ترویج کتاب و کتابخوانی افزود: تمام طرح‌های فرهنگی دزفول باید در کارگروه مهندسی فرهنگی شهرستان بررسی شوند.

امام جمعه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بخش مرکزی دزفول اظهارداشت: نهاد امامت جمعه دزفول دید یکسانی به شهرها و بخش‌های تابعه دارد و در همین راستا نشست شورای فرهنگ عمومی را در شهر امام(ره) برگزار کرده است.

وی برپایی نماز جمعه در شهر صفی‌آباد را از خواسته‌های اهالی این شهر عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور توسعه کیفی و نه کمی است ولی پیگیری برای تحقق این مطالبه به طور جدی در حال انجام است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز