معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در گفت و گو با برنا توضیح داد:

آتش سوزی مجتمع بزرگ تجاری اروند مهار شد/بخشی از انبارهای تجاری و بیش از ۳۰ درصد واحد های صنفی طعمه حریق شد/ازدحام جمعیت مانع از انجام اقدامات به موقع ستاد بحران شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۲۳:۱۶:۵۶
کد خبر: ۹۲۶۸۷۸
آتش سوزی مجتمع بزرگ تجاری اروند مهار شد/بخشی از انبارهای تجاری و بیش از ۳۰ درصد واحد های صنفی طعمه حریق شد/ازدحام جمعیت مانع از انجام اقدامات به موقع ستاد بحران شد
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: آتش از بخش انبارهای تجاری مجتمع اروند آغاز و به بخش واحدهای تجاری سرایت کرد که حدودا بیش از 30 درصد واحدها در آتش سوختند.

کورش مودت امشب در گفت و گو با خبرنگار برنا در محل حادثه آتش سوزی بازار بزرگ اروند(کنزالمال سابق) در خرمشهر با بیان اینکه آتش مهار شده است، اظهار کرد: حدودا سه ساعت پیش(ساعت 21) حادثه حریق بازار بزرگ اروند اطلاع داده شد. این آتش سوزی از انبارهای این مجتمع تجاری که در قسمت انتهایی آن قرار دارند آغاز شد.

او گفت: به دلیل اینکه بیشترین متریال به کار برده شده در این بازار، ساندویچ پنل بوده که قابلیت اشتعال بالایی نیز دارد، پس از سرایت آتش از انبارهای تجاری به بازار، در برگیری و سرعت حریق در همان لحظات اولیه بیشتر شد و مهار آتش را با مشکل مواجه کرد.

مدیر ستاد بحران خرمشهر با بیان اینکه در این سه ساعت استاندار خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران استان لحظه به لحظه در جریان وضعیت این حادثه قرار گرفتند، بیان کرد: دستورات لازم توسط مدیریت بحران استان صادر و امکانات مورد نیاز از شهرهای مختلف به محل اعزام شد.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اعزام چندین دستگاه خودوری اطفای حریق از شهرستان های مجاور و مرکز استان، افزود: علاوه بر امکانات آتش نشانی خرمشهر، سایت های صنعتی منطقه آزاد اروند، بندر و کشتی رانی، بیش از 13 دستگاه خودروی اطفای حریق از شهرستان های اهواز، ماهشهر و شادگان به خرمشهر اعزام شد.

مودت بیان کرد: همچنین طی هماهنگی با فرماندار آبادان نیز بیش از 10 دستگاه خودرو اطفای حریق و ماشین آلات سنگین به محل حادثه اعزام شد.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: متاسفانه یکی از موارد بسیار آزار دهنده حضور افراد متفرقه و ازدحام جمعیت در محل حادثه بود که مانع از انجام به موقع عملیات ستاد بحران در صحنه حادثه شد.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه آتش پس از سه ساعت مهار شده، تصریح کرد: انبارهای تجاری مجتمع و حدودا بیش از 30 درصد واحدهای صنفی این مرکز خرید در آتش سوخت و در حال حاضر آتش نشانان در حال خنک کردن سازه و انجام اقدامات پیشگیری از سرایت و شعله ور شدن مجدد آتش هستند.

او با بیان اینکه با درایت آتش نشانان، از سرایت آتش به تمامی بازار و مناطق مجاور ممانعت شد، افزود: خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و دو مورد مصدوم حادثه سرپایی درمان شدند.

مودت با تقدیر از مسوولین مجتمع نسبت به تخلیه به موقع بازار از مراجعین و کسبه، بیان کرد: عملیات اطفای حریق حدودا تا یک ساعت دیگر ادامه دارد و تا این لحظه مستندات و اطلاعات کافی برای تشخیص علت حادثه در دست نیست و پس از اطلاع، کسبه و مردم را در جریان علت حادثه قرار می دهیم.

لازم به ذکر است که حدودا ساعت 21 شب گذشته(یکم آذر ماه جاری) بخشی از انبارهای بزرگ تجاری مجتمع تجاری اروند دچار حریق گسترده شد و به درون بازار سرایت کرد که موجب آتش سوزی نیمی از این مجتمع شد.

مجتمع بزرگ تجاری اروند(بازار کنزالمال سابق) اولین و بزرگترین بازار تجاری منطقه آزاد اروند محسوب می شود که حدودا 20 هزار متر مربع وسعت دارد و از دو بخش انبارهای تجاری و واحدهای صنفی مختلف تشکیل شده است. در این مجتمع حدودا 250 واحد تجاری در حال فعالیت بودند که بیش از 2000 نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرده بود.

این بازار علاوه بر عرضه انواع کالاهای مختلف، یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند و شهرستان خرمشهر به شمار می آمد که در طول سال به ویژه در تعطیلات مختلف، هم میهنان بسیاری از سراسر کشور برای خرید به این مجتمع سفر می کردند.

این بازار پیش از این نیز در زمان مدیریت سرمایه گذاران چینی طعمه حریق شده بود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز