گزارش خبری؛

سومین جشنواره استانی تئاتر اروند آغاز به کار کرد

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۱:۱۶:۵۱
کد خبر: ۹۲۸۴۵۷
سومین جشنواره استانی تئاتر اروند آغاز به کار کرد
با حضور هنرمندان و مسوولان در گلزار شهدای آبادان، سومین جشنواره استانی تئاتر منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، امام جمعه آبادان در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: آغاز به کار سومین جشنواره تئاتر استانی اروند در گلزار شهدا معنا و مفهوم دارد، اینکه بهترین صحنه گردان ها شهدا هستند، شهدایی که توانستند خوب بازی کنند و آنچه در درون و برونشان بود را ظهور و بروز دهند و کارشان برای تمام تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: یک کارگردان تئاتر نیز می تواند همچون شهیدی که برای دفاع از کیان این مملکت جانش که بهترین سرمایه اش هست را فدا کند، با ایجاد چالش در حرکتش به جوانان جامعه کمک کند.

او گفت: هنرمندان عرصه نمایشی با ارایه آموزش از طریق تئاتر می توانند سطح فرهنگی شهر را در آموزه های مختلف ارتقا دهند، گاهی بروز مسیله ای سبب غمگینی جامعه می شود و لذا هنرمندان باید با شناسایی علل و عوامل آن و برنامه ریزی، در راستای کاهش غم و درد از جامعه بکوشند.

خطیب آبادان با تاکید بر اثر گذار بودن کار هنرمندان در سطح جامعه و درخشش بسیار خوب هنرمندان آبادانی و خرمشهری در سطح ملی و بین المللی تصریح کرد: انتظارمان از هنرمندان آنست که هوشمندانه سوژه شان را انتخاب کنند و جذابانه و اثرگذارانه آن را در جامعه اجرا کنند.

حجت السلام ابراهیمی پور خطاب به هنرمندان حاضر در آیین یادآور شد: گاهی یک تئاتر و یا سریالی سبب تغییر در اندیشه افراد می شود و لذا کارتان اثرگذار است و باید به کاری که انجام می دهید باور داشته باشید، وقتی از عمق جانتان کاری را که انجام می دهید، بپذیرید، باورش داشته باشید و انجامش دهید به طور حتم آن کار تاثیرش را می گذارد، شما قصدتان تنها سرگرم کردن مردم نیست و لذا با باور کارتان آموزه های خوبی را به مردم آموزش دهید.

او گفت: در این گلزار کسانی آرمیده اند که برای تامین امنیت جامعه جانشان را فدا کرده اند و کار شما نیز می تواند امنیت را آموزش دهد و خطرهایی را که از جانب دشمنان به کشور وارد می شود را نیز به جوانان بیاموزید و در میدان سخت و نفس گیر تبلیغاتی دشمنان، جوانان را با آموزه های دینی و اسلامی آشنا کنید.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: همانطور که مطلع هستید در موضوع اخیر(افزایش نرخ بنزین) که البته اشکالات و انتقاداتی نیز بر آن نیز وارد است اما فارغ از همه اینها دشمنان به ویژه در چند سال اخیر کوشیدند تا از دلخوری ها و اعتراضات و نگرانی های مردم، علیه نظام استفاده کنند اما دیدید که چگونه مردم با هوشیاری ضمن انجام تجمعات اعتراضی آرام صف شان را از آشوبگران جدا کردند و اینکه با قطع شبکه اینترنت دشمنان نظام به سرکردگی آل سعود و آمریکای جنایتکار چگونه دستشان از دخالت در مسایل داخلی کشور کوتاه شد.

ابراهیمی پور اظهار کرد: نمی گوییم در کشور اشکالی وجود ندارد و جایی برای انتقاد نیست اما هیچگاه اجازه صرف دلارهای خارجی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب و دخالت دشمنان در امور داخلی کشورمان را نمی دهیم.

او تصریح کرد: خانواده تئاتر می تواند با افزایش سطح آگاهی های جامعه ضمن ابراز اعتراضات خود اجازه دخالت به هیچ بیگانه ای را در امور داخلی ندهد، دشمنان بابت آرمان های ما که نشات گرفته از راه شهداست با ما دشمنی می کنند، خانواده بزرگ تئاتر می تواند در این زمینه نیز نقش ارزشمند خود را ایفا کند.

به گفته ابراهیمی پور، تئاتر در شهرهای آبادان و خرمشهر جزو پیش قراولان و پیشتازان است که امید می رود هنرمندان همواره و همچون همیشه در عرصه های ملی و بین المللی خوش بدرخشند.

لازم به ذکر است که در ادامه این آیین هنرمندان و مسوولان شرکت کننده در مراسم آغازین سومین جشنواره تئاتر استانی اروند به رسم ادب و احترام مزار شهدا و تنی چند از هنرمندان پیشکسوت از جمله مرحوم"بهمن عیوق" را با گلاب شستند و گلباران کردند.

سپس هنرمندان و مسوولان در منزل هنرمند پیشکسوت مرحوم"علی غلامی" حضور یافتند و ضمن دیدار و گفت و گو با خانواده این مرحوم، این جشنواره را به روح بزرگ آن هنرمند فقید عرصه ملی و منطقه ای تقدیم کردند.

در این دیدار قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند هزینه چاپ دست نوشته های مرحوم غلامی که رمانی تحت نام"بهشت همین جاست، پشت دروازه های جهنم" را متقبل شد ضمن اینکه به زودی موزه ای تحت نام موزه هنرمندان در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود که در آن آثار به جای مانده از پیشکسوتان شهرهای آبادان و خرمشهر برای بهره مندی و بهروری سایر هنرمندان به معرض نمایش در می آید.

یادآور می شود؛ سومین جشنواره تئاتر استانی اروند از چهارم تا ششم آذرماه جاری در شهرهای آبادان و خرمشهر برپا است و علاقمندان به هنر تئاتر می توانند اجرای هنرمندان نمایش های پذیرفته شده را در محل تالار شهید آوینی، تئاتر شهر و پلاتو ارشاد آبادان و تالار فانوس و مجتمع فرهنگی و هنری خلیج فارس خرمشهر ببینند، اختتامیه این جشنواره نیز ششم آذرماه جاری از ساعت ۱۸ در محل مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرمشهر برگزار می شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز