امام جمعه آبادان بیان کرد:

احساس مسوولیت در آبادان بسیار ضعیف است/عدم بهره گیری مسوولان از پتانسیل بالای فرهنگی شهرستان

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۹۲۹۳۱۱
احساس مسوولیت در آبادان بسیار ضعیف است/عدم بهره گیری مسوولان از پتانسیل بالای فرهنگی شهرستان
امام جمعه آبادان گفت: متاسفانه مدیران آبادان به جای اینکه خودشان در جلساتی که نیاز به تصمیم گیری اساسی دارد حاضر شوند، بدل و جانشین می فرستند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که در محل بیت امامت جمعه آبادان برگزار شد با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما عدم حضور مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات است، اظهار کرد: بنا بود تا با حضور حداکثری اعضای اصلی شورای فرهنگی عمومی تصمیمات مهمی اتخاذ شود اما مسوولان نیامدند و کسانی هم که آمدند به عنوان معاون و یا مشاور، اعضای رسمی و اصلی محسوب نمی شوند.

او گفت: وقتی پیگیر مشکلات مردم هستیم مسوول مربوطه به جای آنکه خودش حاضر شود بدلش را می فرستد، اگر چه جایگاه فرد جانشین بسیار بالاست اما در مواردی که نیاز به تصمیم گیری و تصمیم سازی است؛ شخصیت حقیقی نمی تواند تصمیمات اجرایی بگیرد.

امام جمعه آبادان افزود: بخشی از عقب افتادگی شهر به همین سبب است گاهی که به محلات مختلف شهر می روم و از بابت مشکل موجود در آنجا با مدیر واحد مربوطه تماس می گیرم، می گوید معاونم را می فرستم و این شیوه بارها و بارها اتفاق افتاده است و افرادی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی برای انجام کار فرستاده می شوند که نه توانایی تصمیم گیری دارند و نه امکانات در اختیارشان است و همین امر سبب می شود تا جلسه بسیار مهمی همچون شورای فرهنگ عمومی شهرستان اینچنین ابتر و بی حاصل بماند.

خطیب جمعه آبادان تاکید کرد: در چنین جلساتی باید مدیر مربوطه حضور داشته باشد تا نتیجه گیری شود، در غیر این صورت هیچ اتفاق خوبی نمی افتد و این در حالیست که انتظار مردم پرداختن به مباحث فرهنگی و رفع چالش ها و مشکلات است.

ابراهیمی پور با ابراز تاسف از اینکه در جلساتی که برگزار می شود هیچ گزارش کاری از سوی مدیران ارایه نمی شود، اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار به سزایی در فرهنگ سازی در میان خانواده ها و سالم سازی شرایط جامعه دارد، آبادان به لحاظ نظافت عمومی و بهداشت نمره منفی می گیرد به طور تقریبی تمام نقاط شهر همین وضعیت را دارد.

او ادامه داد: آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره ارشاد، بسیج، حوزه علمیه و دیگر بخش ها از جمله ظرفیت های قابل استناد و استفاده برای ارتقای سطح فرهنگی شهرند که متاسفانه از آنها به شکل بهینه استفاده نمی شود.

امام جمعه آبادان با گلایه از اینکه در این جلسه ۱۲ مدیر که از اعضای اصلی شواری فرهنگ عمومی شهرستان به شمار می روند، حضور ندارند، تصریح کرد: اصلاح آسیب های اجتماعی امری ضروریست و لذا بایستی با اولویت بندی مسایل به ویژه در بخش هایی همچون طلاق، امنیت، اعتیاد، پسماند و سفره خانه ها کارهای موثری را به انجام برسانیم.

ابراهیمی پور در پایان بیان کرد: احساس مسوولیت در آبادان بسیار ضعیف است و باید در ساماندهی وضعیت شهری به طور جدی ورود کرد و اقدامات موثری را برنامه ریزی و اجرا کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز