طی آیینی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر؛

برگزیدگان سومین جشنواره تئاتر استانی اروند معرفی شدند+ببینید

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۱:۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۲۹۳۹۵
برگزیدگان سومین جشنواره تئاتر استانی اروند معرفی شدند+ببینید
شامگاه چهارشنبه در مراسمی برگزیدگان بخش های مختلف، سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، مراسم سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند که از تاریخ چهارم آذر ماه جاری با حضور هشت گروه نمایشی آغاز شده بود، شامگاه چهارشنبه 6 آذر ماه در ایستگاه آخر برگزیدگان خود را شناخت.

در این آیین که با حضور هنرمندان و هنر دوستان، اصحاب رسانه، مسوولین فرهنگی و هنری، مدیران شهری و منطقه ایی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر برگزار شد، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در سخنانی اظهار کرد: ما مدیون شهدایی هستیم که هنرمندانه و با فدا کردن جانشان امنیت را به مملکت هدیه کردند تا امروز بتوانیم در مرزی ترین شهرها چنین جشنواره هایی را با امنیت کامل برگزار کنیم.

قدرت الله طمیمیان افزود: تئاتر از جمله هنرهایی است که می تواند نقش مهمی در زندگی ما داشته باشد تا بتوانیم از این طریق راه مثبت و خوب زندگی کردن را یاد بگیریم.

او خطاب به هنرمندان حاضر در سالن بیان کرد: شما نقش آفرینان عرصه تئاتر رسالت خطیری را بر عهده دارید تا کمک کنید به اینکه مردم خوب زندگی کنند، از تمامی دست اندرکاران این جشنواره و گروه های نمایشی قدردانی می کنم و امید می رود تا شاهد چنین رویدادهایی باشیم که حاصل جهد و تلاش شماست.

در ادامه این آیین و در بخش ویژه ضمن قدردانی از تلاش معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از خانواده استاد مرحوم"محسن حاتمی نژاد" و هنرمند مرحوم جانباز"عبدالحسین قلی پور" از پیشکسوتان عرصه هنر نمایش با اهدای قابی از تمثال این دو بزرگوار قدردانی شد.

اجرای موسیقی با نام "یه مدت کوتاه" توسط پویا حاتمی نژاد خواننده آبادانی و همچنین اجرای گروه موسیقی بندری"سار" از دیگر بخش های اختتامیه این جشنواره بود.

در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر از هشت گروه راه یافته به جشنواره شامل نمایش های"بوی خاکستر"، "لگاح"، "یک اتفاق ساده"، "نامه هایی که از مردگام می رسید"، "نامه هایی به دخترم سهراب"، "شلب"، "مرگ معکوس" و "چشم آبی سگ" از تلاش های"عبدالرضا ثامری"، "مرتضی شاه کرم" و "مهرداد بهراد" به عنوان هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند قدردانی شد.

در این آیین همچنین به پاس بیش از 24 سال حضور و همراهی با گروه های نمایشی از زحمات"خزعل قیم" به عنوان یار همراه، قدرانی و تجلیل شد.

در ادامه پس از قرایت بیانیه هیات داوران توسط مرتضی شاه کرم، ضمن اشاره بر آموزش در بخش های مختلف، بر توجه ویژه نمایش نامه نویسان منطقه برای نگارش آثاری بهتر تاکید شد.

در بخش پایانی این مراسم آرای هیات داوران به شرح ذیل قرایت شد.

تقدیر ویژه

در بخش تقدیر ویژه، هیات داوران ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالله حلیات به سبب استمرار حضور و تاثیرگذاری بر جریان تئاتر منطقه از دو بازیگر کودک و نوجوان محمد مهدی درویشی(نمایش بوی خاکستر) و الهه مزرعه(نمایش لگاح) و بازیگر نوجوان ایلیا بعنونی نژاد برای نقش آفرینی در نمایش(نامه هایی به دخترم سهراب) با اهدای لوح تقدیر قدرانی کردند.

طراحی برشور

هیات داوران هیچ اثری را در بخش طراحی بروشور حائز کسب رتبه ندانستند.

ساخت موسیقی

هیات داوران در بخش موسیقی ضمن قدردانی و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش"لگاح"، هیچ اثر موسیقیایی را حائز کسب رتبه ندانستند.

طراحی نور

هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی اروند در بخش طراحی نور با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امین خالدی نورپرداز نمایش"نامه هایی که از مردگان می رسید" قدردانی کرد.

در این بخش هیات داوران جایزه برگزیده جشنواره شامل دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره را به سعید فیوضی نورپرداز نمایش"نامه هایی به دخترم سهراب" اهدا کردند.

طراحی و انتخاب لباس

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از شبنم زیرک قشقایی طراحی لباس نمایش"چشم آبی سگ" تقدیر کردند.

در این بخش همچنین هیات داوران جایزه برگزیده جشنواره شامل دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره را به مریم مردای طراح لباس نمایش"شلب" اهدا کردند.

طراحی صحنه

هیات داوران در بخش طراحی صحنه از حسین ذوالفقاری و حمید بقایی برای نمایش"شلب" با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کردند.

در این بخش همچنین جایزه برگزیده جشنواره شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به علی حیدری طراح صحنه نمایش"نامه هایی به دخترم سهراب" اهدا نمودند.

برگزیدگان بازیگری زن

هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی اروند آرای خود را در بخش برگزیدگان بازیگری زن به این شرح اعلام کردند:

مقام بازیگری سوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به آمنه پورحسینی برای بازی در نمایش"لگاح" رسید.

مقام دوم بازیگری زن نیز شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره مشترکا به هاجر جان نژاد برای بازی در نمایش"نامه هایی که از مردگان می رسید" و طیبه نیک آزاد برای بازی در نمایش"نامه هایی به دخترم سهراب" اهدا شد.

هیات داوران در این بخش جایزه برگزیده جشنواره شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به الهام چاسبی برای ایفای نقش در نمایش"چشم آبی سگ" اهدا کردند.

برگزیدگان بازیگری مرد

هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی اروند آرای خود را در بخش برگزیدگان بازیگری مرد به این شرح اعلام کردند:

هیات داوران از سهراب منصوری برای بازی در نمایش"چشم آبی سگ" با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کردند.

در این بخش هیات داوران مقام سوم بازیگری مرد را با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به طور مشترک به مهدی گرنافی نژاد برای بازی در نمایش"یک اتفاق ساده" و علی عباسیه برای بازی در نمایش"مرگ معکوس" اهدا کردند.

مقام دوم بازیگری مرد نیز شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به عبدالرضا سواعدی برای بازی در نمایش"چشم آبی سگ" اهدا شد.

هیات داوران در این بخش جایزه برگزیده جشنواره شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به امین مطور چی برای ایفای نقش در نمایش"شلب" اهدا کردند.

برگزیدگان کارگردانی

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر از ندا اعتمادی کیا کارگردان نمایش"نامه های که از مردگان می رسید" تقدیر به عمل آرودند.

در این بخش مقام سوم کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به شبنم زیرک قشقایی برای کارگردانی نمایش"چشم آبی سگ" رسید.

همچنین مقام دوم کارگردانی این جشنواره نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمید بقایی کارگردان نمایش"شلب" اهدا شد.

هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی اروند در این بخش جایزه برگزیده جشنواره و مقام اول کارگردانی را با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی حیدری کارگردان نمایش"نامه هایی به دخترم سهراب" اهدا کردند.

نمایش نامه نویسان برگزیده

هیات داوران در این بخش مقام سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به طور مشترک به عبدالرضا سواعدی برای نمایش"یک اتفاق ساده" و حسین ذوالفقاری برای نمایش"شلب" اهدا کردند.

همچنین مقام دوم نمایش نامه نویسی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به علی حیدری و طیبه نیک آزاد برای نگارش نمایشنامه"نامه هایی به دخترم سهراب" تعلق گرفت.

هیات داوران در این بخش هیچ نمایش نامه ایی را حائز کسب رتبه نخست ندانستند.

نمایش های برگزیده

هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند بدون قید اولویت دو نمایش"نامه هایی به دخترم سهراب" از آبادان و "شلب" از خرمشهر را به عنوان آثار برگزیده برای معرفی به هیات انتخاب جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کردند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز