رییس ستاد انتخابات استان خوزستان خبر داد:

ثبت‌نام ۵۶۹ داوطلب انتخابات مجلس در خوزستان/تشکیل ۱۳ هیات اجرایی انتخابات استان

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۲۱:۲۷:۵۳
کد خبر: ۹۳۲۸۶۶
ثبت‌نام ۵۶۹ داوطلب انتخابات مجلس در خوزستان/تشکیل ۱۳ هیات اجرایی انتخابات استان
رییس ستاد انتخابات خوزستان از ثبت نام ۵۶۹ داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پایان روز ششم نام نویسی در ۱۴ حوزه انتخابیه خوزستان خبر داد.

علی حسین حسین‌زاده امشب در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه تا پایان روز ششم، ۵۶۹ نفر برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۳۳ نفر مرد و ۳۶ نفر را داوطلبان زن تشکیل داده اند و ۳۰ نفر در حال ثبت نام هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی با ۱۷۵ داوطلب و حوزه های شوشتر و شادگان با ۱۸ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین آمار ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده اند، افزود: در حوزه های انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل ۳۰ نفر، رامهرمز و رامشیر ۲۶ نفر، بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی ۲۸ نفر، اندیمشک ۳۷ نفر، دزفول ۳۵ نفر، آبادان ۴۵ نفر، شوش ۲۰ نفر، بهبهان و آغاجاری ۲۷ نفر، خرمشهر ۲۰ نفر، دشت آزادگان و هویزه ۳۵ نفر و ایذه ۴۹ نفر تا پایان روز ششم ثبت نام کرده اند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان در ادامه از تشکیل ۱۳ هیات اجرایی در حوزه انتخابیه استان خبر داد و افزود: هیات اجرایی حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی نیز تا پایان امشب تشکیل می‌شود.

لازم به ذکر است که خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است و تمامی ثبت نام ها در ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی انجام می شود.

ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ از روز یکشنبه ۱۰ آذر آغاز و به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری فردا ۱۶ آذر ادامه دارد.

دوم اسفند سال جاری، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در اهواز برگزار خواهد شد.

همچنین استان خوزستان در مجموع دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد ۱۲ حوزه انتخابیه خوزستان هر کدام صاحب یک کرسی و حوزه های انتخابیه اهواز و آبادان نیز هر کدام صاحب سه نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما