استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم امتیاز دهی آموزش و پرورش به معلم‌های پژوهشگر/ باید فرهنگ سرمایه گذاری در فعالیت های پژوهشی و علمی ترغیب و ترویج شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۴:۱۸:۲۴
کد خبر: ۹۳۶۸۱۱
لزوم امتیاز دهی آموزش و پرورش به معلم‌های پژوهشگر/ باید فرهنگ سرمایه گذاری در فعالیت های پژوهشی و علمی ترغیب و ترویج شود
استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش باید برای معلم‌هایی که کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهند امتیازات خوب و ارزشمندی در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جشنواره دانش آموزی هفته پژوهش و زنگ آغاز هفته پژوهش در مدرسه زهره بنیانیان اهواز که با حضور دانش‌آموزان و مسوولان استان برگزار شد اظهار کرد: معلم های محقق، دانش آموزان پژوهشگر تربیت می کنند و اگر دانش آموزان پژوهشگر و محقق وارد دانشگاه شوند در رشته خود با موفقیت بیشتری به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

او گفت: درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور باید به پژوهش اختصاص یابد، امروزه دانشگاه های تیپ سه (دانشگاه های کارآفرین) به دلیل اهمیت پژوهش و تحقیق مورد توجه هستند.

استاندار خوزستان افزود: تنها آموزش تئوری در دانشگاه ها باعث پرورش یک پژوهشگر نمی‌شود، باید انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی را از دوران دانش‌آموزی در مدارس آموزش داد.

شریعتی با اشاره به لزوم توجه خیران به فعالیت های پژوهشی بیان کرد: تنها ساختن مدرسه و مسجد توسط خیران ثواب نیست، لازم است که فرهنگ کمک از سوی خیران برای انجام فعالیت های پژوهشی و علمی نیز ترویج یابد.

استاندار خوزستان بیان کرد: توسعه و پیشرفت کشورها امروزه دیگر بر اساس منابع زیرزمینی سنجیده نمی‌شود بلکه میزان توسعه هر کشور بر اساس درجه علمی و پژوهشی آن محاسبه می‌شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه کشوری که خلق علم بیشتری دارد درآمد بیشتری نیز کسب می‌ کند، اضافه کرد: به همین منظور خلق علم و دانش در دنیای امروز بسیار مورد اهمیت است و نمی‌توان جز تولید علم به توسعه و پیشرفت دست یافت.

او ادامه داد: در گذشته پایان نامه‌های زیادی تولید و در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شدند اما امروزه در بسیاری از دانشگاه های کشور و استان، اساتید هدفمند، تحقیقات و پژوهش ها را انجام می‌دهند تا به خلق علم و دانش دست یابند.

شریعتی با اشاره به اینکه نتیجه پژوهش باید رسیدن به یک فناوری باشد، تصریح کرد:  انجام پژوهش های غیرهدفمند از بین بردن منابع است و برگشت سرمایه‌ای را در پی ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در دانشگاه شهید چمران اهواز اقدامات خوبی در زمینه پژوهش و فناوری انجام شده است، افزود: در دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از  تجهیزات نفتی را تولید کردند که برای حفاری چاه های نفت استفاده می‌شود، در گذشته این وسیله به استان و کشور وارد می شد و هزینه زیادی را برای صنعت نفت ایجاد کرده بود.

او با اشاره به فناوری دیگری که در سازمان جهاد دانشگاهی استان انجام گرفت ادامه داد: مته‌های حفاری و دستگاه های تولید گاز ترش در این سازمان تولید شد که این تولیدات نیز کمک زیادی به صنعت نفت داشته است.

شریعتی با بیان اینکه اگر کار جمعی در بحث فولاد انجام نمی گرفت تا ۱۵ سال آینده به این فناوری دست نمی‌یافتیم، گفت: در شرایط تحریم فعلی اساتید استان در صنعت فولاد نیز از سنگ آهن شمش و شرکت فولاد خوزستان ورق  فولاد و در نهایت لوله فولادی تولید و این صنعت را بومی سازی کردند که این تولید مهم باعث برگشت سرمایه زیادی به خوزستان می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان در مدارس باید تقویت شود تا به پژوهشگران ارزشمند تبدیل شوند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم نمایشگاه هفته پژوهش دانش آموزی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولین افتتاح شد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز