استاندار خوزستان در خصوص آخرین وضعیت آب گرفتگی ها توضیح داد:

۱۷ میلیون متر مکعب آب بر اهواز ریزش کرد/آب از برخی خانه های خارج شده است/خروج آب از مناطق بحرانی آبادان و خرمشهر تا دو روز دیگر/رفع مشکل ریزش فاضلاب منطقه ۸ اهواز تا ۲۴ ساعت آینده+ببینید

۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۲۲:۴۶:۴۴
کد خبر: ۹۳۹۰۰۳
۱۷ میلیون متر مکعب آب بر اهواز ریزش کرد/آب از برخی خانه های خارج شده است/خروج آب از مناطق بحرانی آبادان و خرمشهر تا دو روز دیگر/رفع مشکل ریزش فاضلاب منطقه ۸ اهواز تا ۲۴ ساعت آینده+ببینید
استاندار خوزستان گفت: آب های سطحی و فاضلاب از بیشتر مناطق شهرستان های اهواز و کارون فروکش کرده و عملیات برای تخلیه آب از منطقه شهرک دانشگاه اهواز و برخی نقاط آبادان و خرمشهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق آبگرفته شهرستان اهواز و روند تخلیه آب های سطحی اظهار کرد: در روزهای گذشته با تلاش شبانه روزی دستگاه های اجرایی سرعت تخلیه آب های سطحی بیشتر شده و آب در مناطقی نظیر گاومیش آباد شهرستان کارون فروکش و از منازل خارج شده است.

او با بیان اینکه تا پایان امروز در خیابان رضا(ع) آب های سطحی به صورت کامل تخلیه می شود، گفت: همچنین در کوی شهید منتظری، کوی امام حسین(ع) و شماره سه آب به صورت کامل تخلیه و از منازل خارج شده است.

استاندار خوزستان افزود: در منطقه درویشیه نیز آب از منازل خارج شده اما هنوز در خیابان ها آب وجود دارد و همچنان عملیات برای خروج آب های سطحی این منطقه ادامه دارد.

شریعتی با اشاره به اینکه آب به صورت کامل از مناطقی نظیر خیابان ادهم، چهار راه زند، باهنر، سخیریه و کوی عابدی خارج شده است و دیگر در منازل هیچ آبی وجود ندارد، بیان کرد: در شهرک اکباتان و منطقه معین زاده نیز اقدامات لازم برای تخلیه آب های سطحی به خوبی انجام شد و در حال حاضر در این مناطق نیز آب تخلیه شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در منطقه کیانشهر و منازل کارکنان سپاه نیز آب های سطحی دفع و در خیابان های رز و لادن و حواشی کیانشهر عملیات تخلیه آب با جدیت در حال انجام است، اضافه کرد: با توجه به فعالیت ایستگاه های پمپاژ آب، تمامی مناطق درگیر در حال تخلیه است و تا ساعات آینده دیگر آبگرفتگی را شاهد نخواهیم بود و منطقه شهرک دانشگاه و بهارستان دیگر از حالت بحرانی خارج شده اند.

شریعتی تاکید کرد: کارشناسان و مهندسان خبره استان با جدیت در تلاشند تا هر چه سریع تر مشکل آبگرفتگی  منطقه شهرک دانشگاه نیز برطرف شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه امشب از مناطق بحرانی آبادان بازدید می کند، افزود: در شهرستان آبادان و ایستگاه ۱۱ و منطقه مقاومت مشکلاتی وجود دارد که امروز از این مناطق بازدید و برای رفع مشکلات این مناطق اقدامات لازم انجام می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در شهرستان خرمشهر و کوی بهروز نیز مشکل آبگرفتگی وجود دارد اما در سایر مناطق مشکل خاصی وجود ندارد و ظرف دو روز آینده مشکل آبگرفتگی برخی مناطق آبادان و خرمشهر نیز برطرف می شود.

او گفت: اکنون یک خط ریزشی در منطقه هشت اهواز ایجاد شده که ظرف مدت ۲۴ ساعت آینده این مشکل نیز برطرف و فاضلاب از منطقه دفع می شود، اما بازسازی و اصلاح این شبکه فاضلاب شاید چهار روز زمان ببرد.

شریعتی افزود: ۱۷ میلیون متر مکعب آب بر اهواز ریزش کرد که حجم قابل ملاحضه ای است؛ در ۵۰ سال گذشته تنها سه مرتبه این وضعیت ایجاد شده که در طول سال شاید یک بار رخ دهد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و قضایی، نیروهای مسلح و بسیج در کنار جمعیت هلال احمر و شرکت های بزرگ استان این معضل به سرعت برطرف شد و امید است هرچه سریع تر استان به حالت عادی بازگردد.

 

 

 

 

نظر شما