سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

مشکلات فاضلاب آبادان کمتر از اهواز نیست/فرمایشات حضرت آقا در خصوص فاضلاب کل خوزستان است/اصلاح ۴۸۰ کیلومتر خط فاضلاب آبادان نیازمند بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی اعتبار است

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۸:۵۰:۴۴
کد خبر: ۹۳۹۸۷۰
مشکلات فاضلاب آبادان کمتر از اهواز نیست/فرمایشات حضرت آقا در خصوص فاضلاب کل خوزستان است/اصلاح ۴۸۰ کیلومتر خط فاضلاب آبادان نیازمند بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی اعتبار است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 480 کیلومتر فاضلاب آبادان نیازمند 900 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مشکل فاضلاب آبادان کمتر از اهواز نیست و فرمایشات حضرت آقا در خصوص فاضلاب کل استان است، نه فقط اهواز.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جلیل مختار ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس ستاد مدیریت بحران کشور، سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان و مسوولین استانی و منطقه ایی در سالن نشست های فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن تشریح مشکلات پیش آمده در خصوص بارندگی و آب گرفتگی ها اظهار کرد: ضعف ها و مشکلاتی که زیاد نمایان نبود، خود را نشان داد و سیستم ناقص دفع آب‌های سطحی و فاضلاب برای ما و مردم مشکلاتی را ایجاد کرد.

او گفت: 480 کیلومتر از مسیر فاضلاب آبادان نیاز به اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان دارد. در این خصوص پیگیری های زیادی انجام دادیم. این پروژه بارها تعریف شد و پیمانکاران زیادی در این باره تعریف شد. پیمانکارهای زیادی هم معرفی شدند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی مناطق مثل سلیچ شرقی و غربی، شطیط و علوانیه کارهایی صورت گرفت که ادامه دارد. اما وضعیت کنونی آبادان خوب نیست چرا که از 610 کیلومتر سیستم فاضلاب آبادان، 480 کیلومتر آن باقی مانده است. لذا می طلبد این موضوع با جدیت دنبال شود چرا که مشکلات بسیاری به خاطر این نقص پیش آمده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهار هزار میلیارد تومان برای طرح فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده، تاکید کرد: مشکلات فاضلاب آبادان هم کمتر از اهواز نیست. در همین کوی ولیعصر بین 80 سانتیمتر تا یک متر ارتفاع آب بالا آمده است. فرمایشات حضرت آقا در خصوص فاضلاب کل استان است، نه فقط اهواز. نقاط زیادی از آبادان مشکل دارد. نباید از نجابت مردم آبادان سوء استفاده کرد.

مختار در پایان یاد آور شد: در بحث ماشین آلات همچون ماشین جنتکس و موتور پمپ مشکل کمبود داریم و به همین خاطر از دیگر شهرها و استان ها موتور پمپ آورده شد، همچنین تفاهمنامه آب شیرین کن ها نیز هنوز اجرایی نشده است، لذا تقاضا داریم حتما اعتبارهای لازم در این خصوص اختصاص یابد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز