مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان خبر داد:

۲۲ شهرداری معین برای آهک‌پاشی مناطق آبگرفته خوزستان تعیین شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۲:۳۰:۰۳
کد خبر: ۹۴۰۷۶۵
۲۲ شهرداری معین برای آهک‌پاشی مناطق آبگرفته خوزستان تعیین شد
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان از تعیین ۲۲ شهرداری معین برای آهک پاشی در شهرهای آبگرفته اهواز، کارون، آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، شهاب صدیقی با بیان اینکه استانداری خوزستان در فراخوانی، از شهرداری استان خواست تا در عملیات لایروبی و آهک پاشی مناطقی که به دلیل بارندگ شدید هفته گذشته دچار آبگرفتگی شده بودند، مشارکت کنند، اظهار کرد: ۲۲ شهرداری خوزستان، به‌ منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی، کار آهک‌پاشی و لایروبی مجاری دفع آب‌های سطحی در شهرهای کارون، اهواز، آبادان و خرمشهر را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه شروع عملیات از امروز سه‌شنبه سوم دی آغاز شد، افزود: پایان عملیات آهک‌پاشی و لایروبی در مناطقی که دچار آبگرفتگی شده بودند روز جمعه آینده تعیین شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان هدف از این اقدام را جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی و افزایش کیفیت بهداشت مناطق درگیر آبگرفتگی بیان کرد و افزود: شهرداری‌های معین هر کدام بین ۱۵ تا ۲۰ کارگر متناسب با ظرفیت تجهیزات، آهک و ادوات کار و پمپ را با خود به مناطق درگیر آبگرفتگی اعزام خواهند کرد.

 صدیقی بیان کرد: شهرداری‌های ملاثانی، شیبان، بهبهان، دزفول، شوشتر، اندیمشک، صالح شهر، گتوند و الوان به عنوان معین شهرستان کارون انتخاب شدند.

او ادامه داد: شهرداری‌های ایذه، باغملک، ماهشهر، بندر امام، هویزه، چمران، رامهرمز، هفتکل، قلعه‌تل نیز معین شهر آبادان هستند و شهرداری‌های امیدیه، آغاجاری و شادگان نیز معین شهر خرمشهر شدند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان در پایان همچنین در خصوص انتخاب شهرداری معین برای شهر اهواز، گفت: با وجود اینکه شهرداری این کلانشهر اعلام کرد که نیازی به شهر معین برای انجام عملیات آهک پاشی و لایروبی ندارد، اما شهرداری شوش به عنوان معین دو منطقه از اهواز تعیین شد.

لازم به ذکر است که سامانه بارشی روز دوشنبه هفته گذشته 73.9 میلیمتر در اهواز و 113 میلیمتر در آبادان بارید و سبب آبگرفتگی و سرریز فاضلاب شهر های اهواز، کارون، آبادان و خرمشهر شد.

 

 

 

 

 

نظر شما