با حضور معاونین و مدیران فرهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای کاربردی بانوان آبادان افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۱:۵۹
کد خبر: ۹۴۳۹۸۲
نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای کاربردی بانوان آبادان افتتاح شد
با حضور معاونین و مدیران فرهنگی مناطق آزاد کشور، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای کاربردی آبادان در مسجد رنگونی ها افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شامگاه سه شنبه با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی مناطق آزاد و مسولین منطقه ایی و محلی، "نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای کاربردی بانوان آبادان" در مسجد رنگونی ها افتتاح شد.

این نمایشگاه از 10 تا 20 دی ماه جاری بر پا است و علاقمندان می توانند همه روزه صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهر ها از 16 تا 22 از این نمایشگاه دیدن نمایند.

به گفته محسن قنبری مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در صورت استقبال عموم شهروندان و گردشگران، برپایی این نمایشگاه تا عید نوروز ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که سازمان منطقه آزاد اروند، از 10 تا 12 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور با محوریت توسعه صنایع فرهنگی و خلاق، گردشگری و میراث فرهنگی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و آموزش است.

لازم به توضیح است که بنای تاریخی و ارزشمند مسجد رنگونی‌ها که در حال حاضر محل برگزاری نمایشگاه مذکور است، در سال 1921م(1300ه.ش) حدودا اواخر دوران قاجار در ساحل اروندرود(مرز آبی ایران و عراق) و روبروی محله‌ی سیکلین توسط کارکنان پالایشگاه رانگون برمه(میانمار) که به عنوان دستیار به همراه انگلیسی ها آمده بودند، بنا شد.

این مسجد در تاریخ 9/1/78 با شماره‌ 2289 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

 

نظر شما