معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد:

تاسیس شرکت های توسعه خلاق و گردشگری سبب خروج مناطق از انزوای اداری می شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۲:۵۷:۴۲
کد خبر: ۹۴۴۲۴۳
تاسیس شرکت های توسعه خلاق و گردشگری سبب خروج مناطق از انزوای اداری می شود
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تاسیس شرکت صنایع خلاق می تواند ما را از انزوای اداری خارج کند و بستر ساز فرصت های جدید شود و ویژگی های هر منطقه؛ فرصت خاص شدن را در بین مناطق فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد رضا رستمی در دومین روز از نوزدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که در اروند در جریان است، با بیان اینکه این نشست ها به انتقال تجارب و اندیشه های جدید کمک خواهد کرد، اظهار کرد: همکاری و ارتباط مستمر بین مناطق آزاد کشور می تواند به شکوفایی تمام مناطق آزاد منجر شود.

او با اشاره به دغدغه شکل گیری صنایع خلاق در مناطق آزاد، گفت: ویژگی های خاص یک منطقه آزاد می تواند فرصت رقابت را برای محوری شدن آن منطقه در حوزه تخصصی صنایع خلاق و گردشگری فراهم کند.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تاسیس اولین شرکت توسعه صنایع خلاق و گردشگری مناطق آزاد در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: چارچوب های تعریف شده در این شرکت و ایجاد ساختارهای جدید می تواند ما را از انزوای اداری خارج کند و بستر ساز فرصت های جدید شود.

رستمی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت توسعه صنایع خلاق و گردشگری ارس بیان کرد: فعالیت این شرکت و شرکت هایی از این قبیل می تواند محل ورود به نظام اقتصادی و سرمایه باشد و تمرکز را به سمت جلب و جذب سرمایه گذار هدایت کند که در این راستا سهام مناطق آزاد حداقلی و سهام سرمایه گذاران حداکثری در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با تاکید بر لزوم واگذاری بخشی از سهام این شرکت به جامعه محلی تصریح کرد: مجموع برآینده مشارکت و سرمایه گذاری محلی، ملی و سازمانی می تواند منجر به موفقیت شرکت های توسعه صنایع خلاق و گردشگری در مناطق آزاد شود.

لازم به ذکر است که نوزدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق سازمان های مناطق آزاد کشور به مدت سه روز(10 تا 12 دی ماه جاری) به میزبانی منطقه آزاد اروند در حال برگزاری است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز