مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش بیان کرد:

ناشناخته بودن ما برای جامعه جهانی یک مزیت است اما کافی نیست/کیش مبداء ورودی مناسبی برای گردشگران خارجی است/مناطق آزاد نقش مهمی در جذب گردشگر کشور دارند

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۹:۴۶:۵۵
کد خبر: ۹۴۴۴۴۰
ناشناخته بودن ما برای جامعه جهانی یک مزیت است اما کافی نیست/کیش مبداء ورودی مناسبی برای گردشگران خارجی است/مناطق آزاد نقش مهمی در جذب گردشگر کشور دارند
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش گفت: آنچه ما داریم تنوع فرهنگی، امکانات و از همه مهمتر ناشناخته بودن ما برای جامعه جهانی است که حس رقابتی بسیار بالایی دارد اما به تنهایی کافی نیست و باید بر روی آن سرمایه گذاری و کار تخصصی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ماهان مدون در حاشیه دومین روز از نوزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق مناطق آزاد که در منطقه آزاد اروند در حال برگزاری است با بیان اینکه این نشست ها همواره کمک حال ما در اشتراک گذاری تجربیات و مباحث کاربردی که در مناطق دیگر بر روی آنها کارهای علمی انجام شده است، اظهار کرد: این گردهمایی ها سبب می شود تا یک روند اطلاعات درستی در مناطق وجود داشته باشد از طرفی به توسعه آن مناطق کمک می کند. به عنوان مثال در بحث گردشگری مناطق مان دارای پتانسیل های متفاوتی هستند که  می توانند مکمل یکدیگر باشند که ضمن کمک به توسعه مقاصد گردشگری، سفرهای ترکیبی میان مقاصد را نیز در آینده می توان برنامه ریزی کرد تا کمک حال گردشگری داخلی و بین المللی باشیم.

او با اشاره به اینکه جزیره کیش به عنوان قدیمی ترین منطقه آزاد کشور و به نوعی نخستین و تنها مقصد گردشگری متمرکز بر گردشگری تفریحی در ایران است، گفت: رویکرد ما آن است که با تمرکز ویژه بر گردشگری بتوانیم هم گردشگران داخلی را به نوعی خدمات دهیم و هم خدمات رسان گردشگران بین المللی باشیم.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به شرایط موجود جهانی و اقتصادی تمرکزمان در کیش بر جذب گردشگران خاص از کشورهای خاص است. ضمن اینکه در بحث گردشگری سلامت نیز هدف گذاری ما بر مبنای تندرستی است. امیدواریم که بتوانیم نقش خاصی را در میان مناطق آزاد و شهرهای ایران برای کیش در نظر بگیریم.

مدون در ادامه بیان کرد: همچنین در راستای کمک به گردشگری ورودی به ایران هم پتانسیل این را داریم که به عنوان یک مبداء ورودی برای گردشگران خارجی(تورهای ورودی) نقش خوبی داشته باشیم.

او با منحصر به فرد خواندن زیرساخت های گردشگری کیش گفت: شرایط خاص مناطق آزاد، عدم نیاز به ویزا، دسترسی راحت و آمادگی کامل برای پذیرش هر نوع گردشگر از هر کشوری ما را به مبداء ورودی بسیار مناسب برای گردشگران تبدیل می کند.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش تصریح کرد: اگر به طور خاص بخواهیم جزیره کیش را به عنوان یک مقصد گردشگری مطرح کنیم، باید بازار هدفی را که در آن در حال رقابت هستیم نیز در نظر بگیریم، در بازار هدف داخل کشور می توانیم بگویم که شاید برخی از کشورهای همسایه شمالی ما بتوانند رقیب کیش به صورت فصلی باشند اما وقتی وارد بازار بین المللی می شویم آن گاه کیش در کنار سرزمین اصلی ایران قرار می گیرد و ما باید کل ایران را به عنوان یک عامل رقابتی مطرح کنیم، آنچه ما داریم تنوع فرهنگی، امکانات و از همه مهمتر ناشناخته بودن ما برای جامعه جهانی است که حس رقابتی بسیار بالایی دارد اما به تنهایی کافی نیست و باید بر روی آن سرمایه گذاری و کار تخصصی انجام دهیم تا به طور حتم رقیبی در این زمینه نداشته باشیم.

مدون با بیان اینکه این بدان معنا نیست که به تنهایی بی رقیبیم، تصریح کرد: بی رقیب بودن یک مسیله است و تسهیل گردشگری موضوع دیگریست. این مسیله تخصصی است و نیاز به سرمایه گذاری های خاص دارد که این مهم تا امروز محقق نشده است.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش در پایان تصریح کرد: اگر از طریق این نشست ها مناطق آزاد با یکدیگر مشارکت کنند و در بخش گردشگری سرمایه گذاری لازم و کارهای تخصصی انجام شود، در آینده ای نه چندان دور دروازه ها به روی کشورمان باز می شود. در این راستا مناطق آزاد نقش مهمی در تحقق جذب گردشگر دارند.

لازم به ذکر است که سازمان منطقه آزاد اروند، از 10 تا 12 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور با محوریت توسعه صنایع فرهنگی و خلاق، گردشگری و میراث فرهنگی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و آموزش است.

 

نظر شما