مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خوزستان بیان کرد:

ضرورت توجه به انگاره های بومی در حوزه کودک و نوجوان

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۴:۲۴:۵۵
کد خبر: ۹۴۴۶۵۷
ضرورت توجه به انگاره های بومی در حوزه کودک و نوجوان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خوزستان گفت: فعالیت در حوزه کودک و نوجوان با توجه به انگاره ها و گذاره های بومی مانند جشنواره گل نرگس، از اهمیت بالایی برخوردار است و در توسعه فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش بسیار ویژه ای را ایفا خواهد کرد.

وحید کیانی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در بهبهان، در حاشیه برگزاری جشنواره ملی گل نرگس که به مدت سه روز در شهر بهبهان در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به میراث فرهنگی و معنوی استان، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان طی دو روز در جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان بهبهان، برنامه ای ترکیبی شامل کتابخوانی، اهدای کتاب، سرگرمی، اسباب بازی، اجرای نمایش عروسکی، عروسک گردانی، قصه گویی، سرودخوانی و برگزاری کارگاه های هنری از جمله کارگاه نقاشی با موضوع گل نرگس و سایر فعالیت های متناسب با موضوع جشنواره و رده سنی کودک و نوجوان، اجرا خواهد کرد.

او گفت: برای اجرای این برنامه از توانایی و ظرفیت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان استفاده کرده ایم و مربیان از ۱۰ شهر استان در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خوزستان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در راستای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری خود در رویدادهایی از این دست حضور پررنگ دارد چرا که فعالیت در حوزه کودک و نوجوان با توجه به انگاره ها و گذاره های بومی مانند جشنواره گل نرگس، از اهمیت بالایی برخوردار است و در توسعه فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش بسیار ویژه ای را ایفا خواهد کرد.

کیانی با بیان اینکه کودکان و نوجوان سرچشمه های زاینده ای برای فرصت آفرینی در عرصه فرهنگ هستند؛ بیان کرد: از طریق ظرفیت های مناطق بومی می توان به فعالیت های فکری جهت داد. به عقیده بنده گل نرگس از این ظرفیت برخوردار است که در سطح ملی و بین المللی مطرح شود.

او با تاکید بر تنوع ویژگی فرهنگی در استان خوزستان اضافه کرد: توجه به رفتارهای فرهنگی مهم است و امیدوارم با استفاده از این الگوهای هنری بتوانیم فرصت های فرهنگی را بهتر به نسل نو و کودک و نوجوان انتقال دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خوزستان در پایان افزود: لازم است از تلاش ها و زحمات همکاران خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهبهان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، به پاس توجه به میراث معنوی استان، تشکر و قدردانی کنم.

لازم به ذکر است که جشنواره ملی گل نرگس از امروز به مدت سه روز در بهبهان در حال برگزاری است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز