معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد:

خوزستان رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۲۰:۵۳:۰۷
کد خبر: ۹۴۴۷۲۷
خوزستان رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بر ضرورت توجه به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری متنوع در استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از بهبهان، حبیب الله آصفی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی گل نرگس که از امروز ۱۲ دی ماه به مدت سه روز در شهر بهبهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: استان خوزستان رنگین کمانی از اقوام مختلف ایران است و شهرستان بهبهان با سابقه هفت هزار و 500 ساله دارای جایگاه فرهنگی و گردشگری خاصی است. وجود آثاری که در منطقه چگا کشف شده باعث افتخار ایران زمین است. همچنین آثار تمدنی که در سال 60 به نام گنجینه ارجان در کنار سد شهدا کشف شد، تاریخچه حکومتی اینجا را به بیش از سه هزار و 600 سال تثبیت کرد.

او گفت: بهبهان شهری متنوع با سابقه تاریخی بسیار زیاد است که امروز میزبان افرادی است که به پاسداشت گل نرگس اینجا آمده اند. این گل در قسمت جنوبی زاگرس میانی و در استان های خوزستان، ایلام، کردستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به عمل می آید.

آصفی افزود: در مجموع پنج نوع گل نرگس داریم که در بهبهان به گل نرگس شهلا یا ساده معروف است. همچنین خرمای بهبهان به علت رنگ‌ و طعم خاصی که دارد، در بین تمام خرماهای ایران منحصر به فرد است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: چند نفر از اساتید دانشگاه چمران مطالعاتی را انجام دادند و به نتیجه رسیدند که مادر همه گل های نرگس"مسکین" است که باید قدر آن را دانست و نرگس کاران آن را از مزرعه های خود دور نکنند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز