رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان تاکید کرد:

تالاب شادگان محل دفن پسماند نیست و جرم محسوب می شود/ صدور مجوز انتقال پسماند آبادان به محل دفن زباله در خرمشهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۶:۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۴۹۳۸۷
تالاب شادگان محل دفن پسماند نیست و جرم محسوب می شود/ صدور مجوز انتقال پسماند آبادان به محل دفن زباله در خرمشهر
رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با تاکید بر اینکه تالاب شادگان محل دفن پسماند نیست، گفت: تخلیه پسماند در این تالاب جرم محسوب می شود لذا طبق مصوبه استانی، پسماند آبادان باید به خرمشهر منتقل شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، علی فتحی نیا ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: باید تمهیدات لازم اتخاذ و نحوه فراهم سازی شرایط برای انتقال محل دفن پسماند ها از آبادان به خرمشهر مورد بررسی و به انجام برسد.

او گفت: با توجه به مطالعاتی که در سال های گذشته درباره پسماند خوزستان انجام و آن را به نواحی مختلف تقسیم کرده اند، شهرستان های آبادان و خرمشهر با یکدیگر دیده شده اند و مجوز انتقال پسماند آبادان به محل دفن زباله خرمشهر نیز صادر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود: برای انتقال پسماندها به محل دفن زباله در خرمشهر یک سری شرایط اعم از مالی و تجهیزاتی نیاز است که به طور حتم باید فراهم شود.

فتحی نیا با تاکید بر اینکه پیش از انتقال پسماندها به خرمشهر نیز باید موضوع تفکیک زباله ها توسط واحد پسماند شهرداری آبادان انجام شود، بیان کرد: جاده دسترسی، دیوارکشی محل دفن، مدیریت محل دفن و تجهیزات و ماشین آلات حمل و انتقال پسماند، پردازش سلولی زباله و غیره از مهمترین مسایلی است که بایستی به طور حتم انجام شود.

او توضیح داد: از سال ۹۴ تا کنون که این مسیله مصوب شده، زمان کافی برای اجرا در اختیار دستگاه های متولی بود، اما متاسفانه تا کنون در این باره کوتاهی صورت گرفته است، محیط زیست تنها یک نهاد نظارتی است و منابع اعتباری برای اجرای پروژه ها را ندارد، از روزی که سنگ بنای بلدیه(شهرداری) نهاده شد کار این سازمان جمع آوری زباله، نخاله و سایر موارد بوده است و این در حالیست که اکنون این روال به عکس شده و شهرداری ها به جای انجام اقداماتی که متولی اجرای شان هستند، اولویت شان نصب بنرهای مختلف شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منطقه تانکفارم به عنوان معضلی دیگر در درون شهر از بابت انباشت زباله و نخاله، یادآور شد: طبق بررسی های انجام شده کاربری این محل مسکونی و متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند است که ما نیز از بابت دپو زباله در این محل بارها گلایه کرده ایم و همچنان پیگیر هستیم.

فتحی نیا در پایان افزود: واقعیت امر آن است که بخشی از خودروهایی که در این محل اقدام به تخلیه نخاله و یا زباله می کنند متعلق به شهرداری(استیجاری شهرداری و یا متعلق به این سازمان) است، لذا شهرداری در این مورد باید اکیپ های گشت زنی خود را فعال و از تخلیه نخاله و زباله در این مکان به طور جدی جلوگیری کند و کار به صورت باری به هر جهت دنبال نشود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز